ISO 26000 – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

ISO 26000 – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

CSR - nowoczesna koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to koncepcja, która ma na celu zintegrowanie wymiaru społecznego, ekonomicznego i środowiskowego w działalności biznesowej. W dzisiejszych czasach coraz więcej organizacji uznaje, że działanie zgodnie z zasadami CSR ma nie tylko pozytywny wpływ na interesariuszy, ale także przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności na rynku. Firmy, które wdrażają strategię CSR, podejmują świadome działania, aby zminimalizować negatywny wpływ swojej działalności na środowisko i społeczność oraz maksymalizować korzyści dla tych grup.

 

ISO 26000 – społeczna odpowiedzialność biznesu

 

ISO 26000 to międzynarodowa norma, która zawiera wytyczne dla organizacji w zakresie odpowiedzialnego biznesu oraz społecznej odpowiedzialności. Norma ta powstała po wieloletnich pracach ponad 450 ekspertów z 99 krajów na całym świecie. ISO 26000 nie jest certyfikowalna, ale stanowi wskazówki dla organizacji, jak działać zgodnie z najlepszymi praktykami w dziedzinie etyki biznesowej. ISO 26000 jest użyteczne dla firm, które chcą wdrożyć strategie CSR i monitorować swoje działania w tym zakresie.

 

Norma ta opiera się na siedmiu tematach związanych z odpowiedzialnym biznesem, które organizacje powinny uwzględniać w swojej strategii i działaniach. Są to:

  1. Zarządzanie organizacją zgodnie z zasadami etycznymi
  2. Prawa człowieka
  3. Praktyki pracy
  4. Ochrona środowiska
  5. Praktyki uczciwej konkurencji
  6. Współpraca z klientami i konsumentami
  7. Zaangażowanie w społeczność i rozwój.

 

ISO 26000 skupia się na kreowaniu wartości dla wszystkich interesariuszy organizacji, w tym dla pracowników, klientów, inwestorów, społeczności lokalnej oraz środowiska. Norma ta nakłania organizacje do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, co w dłuższej perspektywie może przynieść korzyści dla wszystkich stron.

 

Jak wdrożyć koncepcję CSR w organizacji?

 

Wdrożenie koncepcji CSR w organizacji wymaga zaangażowania zarządu i pracowników oraz zdefiniowania strategii działań. Kluczowym elementem jest identyfikacja obszarów, w których organizacja może działać w sposób odpowiedzialny i wdrażanie działań w tych obszarach.

 

Wdrażanie wartości CSR wymaga także monitorowania i raportowania działań. Organizacje powinny regularnie oceniać swoje postępy w zakresie CSR oraz informować o nich swoich interesariuszy. Pomóc w tym może właśnie norma ISO 26000.

 

Implementacja ISO 26000 może pomóc organizacjom w budowaniu pozytywnego wizerunku, zwiększeniu zaangażowania pracowników oraz zwiększeniu wartości dla klientów. Pozytywny wpływ na środowisko naturalne, a także zaangażowanie w lokalną społeczność, może zwiększyć lojalność klientów oraz zwiększyć zaufanie do organizacji.

 

Norma ISO 26000 nie jest obowiązkowa, jednak jej implementacja może przyczynić się do rozwoju organizacji i poprawy stosunków z interesariuszami. Dzięki zastosowaniu zasad etyki biznesowej, organizacje mogą poprawić swoją reputację oraz zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku.

 

Podsumowując, norma ISO 26000 to wytyczne dla organizacji, które chcą działać zgodnie z najlepszymi praktykami w zakresie odpowiedzialnego biznesu oraz społecznej odpowiedzialności. Implementacja tych zasad może przyczynić się do zwiększenia wartości organizacji dla wszystkich interesariuszy oraz poprawy wizerunku na rynku.

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wytycznych normy ISO 26000 weź udział w organizowanym przez ISOQAR szkoleniu. Więcej informacji na temat szkolenia znajdziesz na stronie: Szkolenie ISO 26000.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.