Kiedy pojawi się IFS Food wersja 7

Kiedy pojawi się IFS Food wersja 7

IFS Food 7 został opublikowany 6 października 2020 roku.

Więcej informacji na temat zmian w najnowszym wydaniu standardu dostępnych jest na STRONIE.

 

O 7 wersji standardu IFS mówi się już od dłuższego czasu. W listopadzie 2017 roku zamiast nowej wersji opublikowana została jedynie aktualizacja 6.1.

 

IFS deklaruje pojawienie się 7 wersji standardu w pierwszym kwartale 2020 roku, czyli do końca marca 2020.

 

Nowa wersja standardu ma zawierać w swoich wymaganiach wytyczne z przewodnika GFSI wersji 8.

 

Inaczej niż w poprzednich latach, IFS przewiduje 12 miesięczny okres przejścia na nową wersję standardu. Oznacza to, że w firmach produkcyjnych wymagania IFS Food v. 7 będą egzekwowane na audytach po upływie 12 miesięcy od daty wydania standardu.

 

Główne cele, które przyświecały zmianom w wersji 7 to:

  • stworzenie standardu bardziej przyjaznego dla przemysłu,
  • przygotowanie struktury standardu, która odzwierciedla ścieżkę auditową,
  • zamieszczenie wyjaśnień,
  • unikanie powtórzeń.

 

W IFS Food v.7 pojawi się nowa struktura standardu, która ma być bardziej przejrzysta i przyjazna dla użytkowników.

 

Program certyfikacyjny ma być zorientowany na produkt i proces. Przegląd wyboru próbek produktu będzie oparty na ryzyku.

 

Zgodnie z nowymi zasadami, auditor ma poświęcić przynajmniej 50% całkowitego czasu auditu na ocenę zakładu. Podczas obchodu mają być audytowane wszystkie możliwe obszary, tj.:

  • procesy produkcyjne włączając konserwację, higienę, kontrolę szkodników, czyszczenie,
  • obszary magazynowania i dostaw,
  • rozwój produktu,
  • pomieszczenia laboratorium wewnętrznego,
  • pomieszczenia pracowników,
  • obszary zewnętrzne.

 

Auditor ma również skupiać się na ocenie procesów operacyjnych oraz ocenie wdrożenia procedur na miejscu.

 

Pojawią się nowe definicje procesów częściowo zlecanych na zewnątrz i w pełni zlecanych na zewnątrz oraz odniesienie do produktów handlowych.

 

W standardzie zamieszczona zostanie również procedura zgłaszania się do audytów niezapowiedzianych. W przypadku, gdy firma chce zarejestrować się na audit niezapowiedziany powinna najpóźniej na cztery tygodnie przed rozpoczęciem okna auditowego, powiadomić jednostkę certyfikującą. Ta z kolei dokona rejestracji firmy w bazie danych IFS.

 

IFS wyodrębnił 4 różne rodzaje struktur zakładów produkcyjnych oraz wyjaśnił procedurę ich certyfikacji.

 

Dodatkowo IFS pracuje nad przeredagowanie systemu ocen, szczególnie nad sformułowaniem oceny B. Ponadto po audicie do wszystkich odchyleń na C i D firma będzie miała obowiązek, oprócz przygotowania planu zamknięcia niezgodności, wprowadzić korekty jeszcze przed wydaniem certyfikatu.

 

Gdy tylko oficjalnie opublikowane zostanie nowe wydanie standardu IFS Food, ISOQAR rozpocznie organizację szkoleń, które pomogą Państwu zrozumieć wszystkie zmiany wprowadzone w nowej wersji standardu oraz dostosować Państwa systemy do wymagań IFS Food v. 7.

 

Jeżeli chcą Państwo jako pierwsi dowiedzieć się o nowych szkoleniach zachęcamy do wysłania wiadomości na adres szkolenie@isoqar.pl, lub do śledzenia informacji w zakładce szkolenia.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.