Zmiany w IFS Food 7 - nowy standard został opublikowany

Zmiany w IFS Food 7 - nowy standard został opublikowany

IFS Food to uznany na całym świecie standard oceny producentów żywności, który kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo żywności oraz jakość procesów i produktów. 6 października 2020 roku opublikowana została nowa, siódma wersja standardu IFS Food. Z niniejszego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są najważniejsze zmiany w IFS 7.
  • Od kiedy IFS wersja 7 zaczenie obowiązywać.
  • Skąd pobrać IFS Food 7 w wersji pdf.

 

IFS Food 7 wprowadza wiele zmian, które mają zapewnić większą czytelność oraz ułatwić pracę z normą. Jedną z nowości jest to, że od wersji siódmej IFS Food będą przeprowadzane tzw. oceny (assessment) IFS Food, a nie jak do tej pory audity IFS Food. Ponadto auditorzy większy nacisk będą kładli na ocenę produkcji, a nie na ocenę dokumentacji. Lista kontrolna oceny została dostosowana do wymagań GFSI Benchmarking Requirements w wersji 2020.1, FSMA i przepisów UE.

 

Skrót najważniejszych zmian w IFS 7:

  • Większy nacisk na ocenę produkcji, niż na ocenę dokumentacji.
  • Nowe sformułowanie: audit IFS staje się oceną IFS, aby podkreślić produkt i podejście procesowe zgodne z ISO/IEC 17065.
  • Liczba wymagań została zredukowana o 15%.
  • Udoskonalona struktura protokołu certyfikacji dostosowana do potrzeb interesariuszy IFS.
  • Lepiej zdefiniowany system punktacji.
  • Bardziej przejrzysty raport z oceny ze znormalizowanymi sekcjami.
  • Co trzecia ocena certyfikacji IFS będzie niezapowiedziana.
  • Kultura bezpieczeństwa żywności została włączona do wymagań IFS.
  • Nowe definicje outsourcingu wyjaśniające różne sposoby zarządzania.
  • Obowiązkowy numer lokalizacyjny GLN (Global Location Number) dla dostawców z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) i Wielkiej Brytanii.
  • Dodatkowe narzędzia wspierające menedżerów jakości w certyfikowanych firmach. Np. nowe kursy e-learningowe, zaktualizowane oprogramowanie IFS auditXpressXTM oraz aplikacja IFS Audit Manager do auditu wewnętrznego.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Obejrzyj nasz bezpłatny webinar zmiany w IFS 7.

 

Od kiedy prowadzone będą oceny według IFS Food 7?

"Od kiedy zacznie obowiązywać IFS v 7?" - to pytanie pada bardzo często z ust naszych Klientów. Oceny według IFS Food wersja 7 można będzie przeprowadzać już od 1 marca 2021 r. Natomiast wdrożenie nowych wymagań stanie się obowiązkowe dla wszystkich certyfikowanych firm od 1 lipca 2021 r.

 

W przypadku ocen niezapowiedzianych IFS, jeśli okno auditowe rozpoczyna się 1 maja 2021, to ocena będzie przeprowadzana już na siódmą wersje standardu.

 

Obowiązkowy globalny numer lokalizacji GLN
Nowością jest także numer GLN, który zostanie opublikowany na certyfikacie IFS i na pierwszej stronie raportu z oceny IFS. Numer ten jest obowiązkowy dla firm z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz firm z Wielkiej Brytanii, po opuszczeniu przez nią EOG w lutym 2021 r. Auditor będzie zobowiązany do wypełnienia obowiązkowego pola GLN w raporcie. Brak numeru będzie skutkował brakiem możliwości wydania certyfikatu IFS. W związku z tym należy dopilnować, aby firma posiadała ważny numer GLN, podczas pierwszej oceny IFS Food 7.

 

W tym celu IFS współpracuje z GS1 Germany GmbH. Firmy, które nie posiadają jeszcze numeru GLN, mogą uzyskać niezbędne informacje na STRONIE.


Podczas oceny IFS, auditor zweryfikuje ważność numeru GLN, sprawdzając go w internetowej bazie danych GEPIR lub sprawdzając potwierdzenie zamówienia bądź fakturę otrzymaną od GS1.

 

Skąd pobrać IFS 7 w wersji PDF?

Standard IFS Food 7 można pobrać bezpłatnie ze strony. Obecnie dostępny jest w pięciu wersjach językowych: angielskiej, niemieckiej francuskiej, włoskiej oraz hiszpańskiej.

 

Kiedy IFS 7 będzie dostępny po polsku?

Na przełomie stycznia i lutego 2021 opublikowana została polska wersja standardu IFS Food 7. IFS 7 po polsku można pobrać bezpłatnie ze strony.

 

Szkolenia ze zmian w IFS Food 7

ISOQAR przygotował dla Państwa szkolenia ze zmian w IFS Food wersja 7. Szkolenia dostępne są w dwóch wariantach: szkolenia otwarte w formie online oraz szkolenia zamknięte (dedykowane) organizowane w formie stacjonarnej (w siedzibie Klienta) lub online. Więcej informacji na temat szkoleń dostępnych jest na stronie.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.