Jak dobrze przygotować się na przejście na FSSC 22000 wersja 5?

Jak dobrze przygotować się na przejście na FSSC 22000 wersja 5?

Od 1 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku trwa okres przejścia na 5 wersję FSSC 22000. Każda firma posiadająca certyfikat FSSC 22000 podczas standardowego auditu wypadającego w 2020 roku powinna przejść audit na 5 wersję standardu.

 

FSSC 22000 wersja 5 składa się z 3 elementów:

  • ISO 22000:2018
  • ISO/TS 22002 (wymagania programów wstępnych opartych na specyfikacjach technicznych dla sektora)
  • dodatkowych wymagań FSSC 22000

 

Największe zmiany wśród tych 3 elementów zaszły w samej normie ISO 22000:2018, o których więcej przeczytasz TUTAJ.

 

Dlatego firmy posiadające certyfikat FSSC 22000 muszą być gotowe na audit nowej wersji ISO 22000:2018 już od początku 2020 roku.

 

Wszystkie audity przejścia będą odbywały się w formie zapowiedzianego auditu.

 

Podczas wizyty w 2020 roku auditor zaplanuje kontynuację cyklu oraz w porozumieniu z biurem jednostki certyfikującej wyznaczy kiedy nastąpi audit niezapowiedziany. Audit niezapowiedziany może być zaplanowany na któryś z audytów przeglądowych (audytów nadzoru).

 

FSSC po konsultacjach zmniejszyło okno audytowe przy audytach niezapowiedzianych. Obecnie audit niezapowiedziany może się odbyć między 8 a 12 miesiącem od poprzedniej wizyty.

 

Przed rozpoczęciem okna audytowego na audit niezapowiedziany firma może wyznaczyć dni wyłączone z możliwości wykonywania auditu. Nie ma określonych zasad dot. wyłączonych dni, jednocześnie do wszystkich okresów wyłączonych musi być podany powód.

 

Podczas auditu niezapowiedzianego może zdarzyć się wyjątkowa, nieprzewidziana sytuacja losowa, która uniemożliwi wykonanie pełnego auditu zgodnie z wymaganiami. W takim przypadku auditor zaplanuje dodatkową wizytę, na konkretną datę, podczas której będzie możliwość przeauditowania brakujących obszarów. Wizyta ta musi się odbyć w przeciągu 4 tygodni od auditu niezapowiedzianego.

 

Jeżeli certyfikowana firma odmówi wykonania auditu niezapowiedzianego (nie wpuści auditora na zakład) to jej certyfikat zostaje natychmiast zawieszony. W ciągu kolejnych 6 miesięcy musi odbyć się audit niezapowiedziany. Jeżeli nie będzie takiej możliwości to certyfikat zostanie wycofany.

 

Jeśli firma posiada certyfikat ISO 22000 lub certyfikat GFSI (BRC lub IFS) może dokonać przejścia na FSSC 22000. W wyniku przejścia firma otrzymuje certyfikat FSSC 22000 z ważnością na 3 lata, a poprzedni certyfikat ulega wygaszeniu. Korzystając z procedury przejścia czas trwania auditu będzie krótszy niż nowa certyfikacja oraz będzie się składał tylko z jednego etapu, a nie z dwóch jak w przypadku pierwszej certyfikacji.

 

Jeśli chcieliby państwo lepiej przygotować się do przejścia na FSSC 22000 wersję 5 zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez ISOQAR. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo TUTAJ.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.