Certyfikat FSSC 22000 | Akredytowana Certyfikacja | ISOQAR

Certyfikat FSSC 22000

FSSC 22000 (Food Safety System Certification) jest nowoczesnym systemem zarządzania bezpieczeństwem żywności obejmującym wymagania normy ISO 22000 oraz specyfikację techniczną ISO TS 22002-1 (dawniej PAS 220).

 

Wśród producentów żywności wzrosła potrzeba opracowania ogólnie uznanego, zharmonizowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności opartego na uznanej międzynarodowej normie. W odpowiedzi na te potrzeby Konfederacja Przemysłu Żywności i Napojów UE przy współudziale największych koncernów np. Danone, Kraft Foods, Nestle, Unilever opracowała standard FSSC 22000.

 

Standard FSSC 22000 obejmuje wszystkie wymagania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności ISO 22000 opartego o zasady HACCP oraz specyfikację techniczną ISO TS 22002-1, zawierającą szczegółowe wytyczne dotyczące programów wstępnych, które w normie ISO 22000 zostały opisane w sposób ogólny.

 

Dokładne zalecenia odnoszące się do programów wstępnych stawiają system FSSC 22000 na równi ze standardami IFS oraz BRC. Standard FSSC 22000 jest również uznawany przez Globalną Inicjatywę Bezpieczeństwa Żywności (GFSI).

 

Certyfikacja FSSC 22000 jest możliwa w organizacjach należących do branży spożywczej i obejmuje cały łańcuch żywnościowy tj. hodowlę zwierząt, produkcję artykułów spożywczych, produkcję środków biochemicznych, produkcję opakowań, usługi transportowe i magazynowe, usługi cateringowe oraz handel detaliczny i hurtowy.

 

Certyfikat FSSC 22000 wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą ISOQAR, to obiektywny dowód, że Państwa organizacja spełnia wymogi systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności.

Certyfikacja FSSC 22000 - najważniejsze korzyści

Korzyści z wdrożenia i certyfikacji FSSC 22000:

  • System FSSC 22000 jest uznawany przez Globalną Inicjatywę Bezpieczeństwa Żywności, podobnie jak systemy IFS czy BRC;
  • Certyfikacja FSSC 22000 przyczynia się do wzrostu konkurencyjności organizacji na rynku krajowym i zagranicznym;
  • Certyfikat FSSC 22000 wpływa na wzrost zaufania klientów – np. sieci handlowych oraz konsumentów do organizacji;
  • Procesowe podejście, w oparciu o normę ISO 22000, koncentrujące się na wszystkich poziomach procesu produkcji zapewnia ciągłe doskonalenie organizacji, co w konsekwencji powodować będzie obniżenie kosztów i zwiększenie zysków przedsiębiorstwa;
  • Certyfikacja FSSC 22000 wskazuje istnienie efektywnego systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, który spełnia rygory niezależnego, akredytowanego audytu;
  • Akredytowana certyfikacja i rejestracja na zgodność z FSSC 22000 to  także doskonały sposób pokazania zaangażowania organizacji w zapewnienie bezpieczeństwa żywności;
  • Możliwość zmniejszenia liczby auditów bezpieczeństwa żywności wykonywanych przez sieci handlowe, co z kolei pozwala skoncentrować się na innych obszarach, takich jak rozwój produktu i ich jakość.

Jak uzyskać certyfikat FSSC 22000

Organizacje posiadające wdrożoną i certyfikowaną normę ISO 22000 powinny skupić się głównie na spełnieniu wymagań zawartych w specyfikacji ISO TS 22002-1, bazując na posiadanej normie oraz tzw. „Dodatkowych wymaganiach FSSC”.

 

Organizacje nieposiadające wdrożonej i certyfikowanej normy ISO 22000 muszą spełnić wymagania zarówno normy ISO 22000 jak i specyfikacji ISO TS 22002-1 oraz tzw. „Dodatkowych wymagań FSSC”. 

 

Gdy wszystkie wymagania systemu FSSC 22000 są spełnione, co może zostać potwierdzone przez wykonanie audytów wewnętrznych, organizacja może przystąpić do audytu certyfikującego. Powinien on zostać wykonany przez stronę trzecią – akredytowaną jednostkę certyfikującą, np. ISOQAR.

 

Certyfikacja FSSC 22000 będzie przebiegać dwu etapowo. Etap I dotyczy przeglądu dokumentacji, a Etap II sprawdzenia funkcjonowania systemu zarządzania w organizacji. Po pozytywnie zakończonej certyfikacji zostanie wydany certyfikat FSSC 22000. Zachęcamy do zapoznania się z ogólnym schematem Proceu certyfikacji.

 

Kolejnym etapem są audity przeglądowe, które mają na celu zapewnienie, że system zarządzania jest skuteczny, doskonalony i nadal spełnia wymagania standardu FSSC 22000.

 

Zakres akredytacji ISOQAR dla standardu FSSC 22000 v6 mogą Państwo sprawdzić na stronie internetowej jednostki akredytującej UKAS.

Certyfikacja FSSC 22000 - jaki jest koszt

W ISOQAR stosujemy praktykę „szycia oferty na miarę". Bierzemy pod uwagę wiele czynników przed przedstawieniem kosztów certyfikacji.


W celu uzyskania oferty na certyfikację FSSC 22000 zachęcamy do wypełnienia Zapytania ofertowego lub kontaktu telefonicznego z naszym biurem.

Dlaczego warto uzyskać certyfikat FSSC 22000 od ISOQAR?
  • Jesteśmy jedną z pierwszych organizacji w Polsce mających prawo wydawania certyfikatów zgodności ze standardem FSSC 22000;
  • Jako jedni z niewielu posiadamy należytą wiedzę na temat standardu FSSC 22000 oraz doświadczonych i odpowiednio przeszkolonych audytorów, co gwarantuje właściwy przebieg procesu certyfikacji;
  • Możemy pochwalić się szerokim gronem zadowolonych z certyfikacji Klientów. Przyjazne podejście i nasze zaangażowanie przekładają się na szybki rozwój naszej jednostki certyfikującej.
  • Chętnie wyciągamy pomocną dłoń do naszych obecnych oraz potencjalnych Klientów, co wyraża hasło „JESTEŚMY DOSTĘPNI".
  • Dzięki obecności ISOQAR na wielu kontynentach jesteśmy w stanie przeprowadzić certyfikację i rejestrację na terenie prawie każdego kraju na świecie.

 

Potrzebujesz dodatkowego wsparcia?

  • Szkolenia - Oferujemy szeroki wachlarz szkoleń pozwalających lepiej zrozumieć wymagania standardów i korzyści, jakie niesie ze sobą solidne wdrożenie oraz certyfikacja FSSC 22000. Szczegóły szkoleń dostępne na stronie.
  • Analiza luk  - Sprawdź, w którym miejscu obecnie znajdujesz się na drodze do uzyskania certyfikatu FSSC 22000. Dzięki zebranym w ten sposób informacjom, dowiesz się ile brakuje Ci jeszcze do pełnego sukcesu oraz które elementy Twojego systemu mogą wymagać poprawy.
Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.