Zintegrowany System Zarządzania – czym jest i jakie korzyści niesie dl

Czym jest Zintegrowany System Zarządzania?

Wzrost konkurencji na rynku, duże tempo zmian oraz konieczność dostosowywania się do nowej rzeczywistości sprawia, że organizacje stale poszukują nowych sposobów na  efektywniejsze wykorzystanie posiadanych zasobów oraz szybki rozwój. Skuteczne zarządzanie organizacją oraz szybkie reagowanie na pojawiające się szanse i zagrożenia jest kluczem do sukcesu.

 

Zintegrowany system zarządzania (ZSZ) należy rozumieć jako co najmniej dwa współdziałające ze sobą i uzupełniające się podsystemy istniejące w ramach jednej organizacji. Dzięki niemu organizacja ma możliwość zarządzania kluczowymi procesami w sposób całościowy. Przykładem takiego systemu może być system integrujący ze sobą np. system zarządzania jakością (ISO 9001), zarządzania środowiskowego (ISO 14001) oraz zarządzania bezpieczeństwem informacji (ISO/IEC 27001).

 

Integracja wielu, wydawałoby się różnych systemów, możliwa jest dzięki ich wspólnej strukturze. Dzięki temu organizacje mogą połączyć różnorodne wymagania poszczególnych systemów zarządzania w jednolitą strukturę lub metodologię.

 

Integracja systemów, w jeden zintegrowany system zarządzania może być wykonywana w organizacjach o dowolnej wielkości, działających w różnych sektorach. Zazwyczaj odbywa się to po to, aby obniżyć koszty operacyjne i uprościć system zarządzania.

 

Audyt zintegrowanego systemu zarządzania jest przeprowadzony w oparciu o taki sam zestaw dokumentacji, polityk, procesów i procedur. Z tego względu, czas oraz koszt certyfikacji takich organizacji jest zwykle niższy.

 

Zalety Zintegrowanego Systemu Zarządzania

Główną zaletą wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania w organizacji jest dążenie do maksymalizacji skuteczności działania wszystkich wdrożonych systemów zarządzania poprzez wykorzystanie efektu synergii.

 

Ponadto integrując kilka systemów w jeden zintegrowany system zarzadzania, organizacje nie muszą opracowywać i powielać kilkunastu dokumentów oraz elementów systemu takich jak: polityka, cele, zasoby lub procesy, co pozwala zaoszczędzić nie tylko czas ale i pieniądze.

 

Zintegrowany system staje się mniej złożony i łatwiejszy do zrozumienia dla zainteresowanych stron. Spójność pomaga również w ustanowieniu wspólnych celów, które są ważne dla organizacji. Integracja eliminuje również zbędne czynności i zakłócenia, dzięki systematycznemu podejściu do podejmowania decyzji.

 

Zintegrowane systemy zarządzania umożliwiają również organizacjom przeprowadzanie zintegrowanych audytów, których koszt jest zwykle znacznie niższy niż koszt pojedynczej certyfikacji dla każdej z norm.

 

Audyt zintegrowanego systemu zarządzania

Organizacje posiadające zintegrowany system zarządzania zamiast przeprowadzać kilka oddzielnych audytów dla każdego wdrożonego systemu, mogą skorzystać z tak zwanego audytu zintegrowanego, który swoim zasięgiem obejmuje wszystkie posiadane systemy. Takie rozwiązanie niesie dla organizacji wiele korzyści.

 

Zintegrowane audyty prowadzą przede wszystkim do zmniejszenia liczby przerw w pracy, usprawnienia procesów i poprawy spójności z celami w różnych systemach. Organizacja może również zaoszczędzić swój czas, przeprowadzając jeden audyt certyfikacyjny dla wielu standardów, co stanowi oszczędną alternatywę dla kilku oddzielnych audytów.

 

Kolejną oszczędnością płynącą z integracji audytów jest zaoszczędzony czas Twoich pracowników – zamiast być poddawanym dwóm, czy trzem audytom w ciągu roku, pracownicy będą poświęcą swój czas na jeden zintegrowany audyt.

 

Podsumowując, celem ZSZ jest usprawnienie i uproszczenie zarządzania, poprawa efektywności, zwiększenie zgodności z wymaganiami norm i redukcja duplikacji w systemach zarządzania. Integracja różnych norm ISO w jeden system pozwala na lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów, spójne podejście do zarządzania ryzykiem i doskonalenia procesów w organizacji. ZSZ może być dostosowany do specyficznych potrzeb i wymagań organizacji, co pozwala na bardziej efektywne zarządzanie i osiąganie zamierzonych celów.

 

Ile kosztuje certyfikacja zintegrowanego systemu zarządzania ISO?

Koszt certyfikacji ZSZ uzależniony jest od wielu czynników m.in. ilości systemów, które wchodzą w skład ZSZ, wielkości organizacji, liczby pracowników oraz liczby lokalizacji. Dlatego w celu uzyskania niezobowiązującej oferty zachęcamy do wypełnienia krótkiego zapytania ofertowego lub kontaktu telefonicznego z naszym specjalistą.

 

Mamy nadzieję, że niniejszy artykuł okazał się pomocny. Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące zitegrowanych systemów zarządzania ISO, zachęcamy do skontaktowania się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub telefonicznie pod numerem 22 649 76 64.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.