Jak normy ISO mogą pomóc w rozwoju biznesu e-commerce | ISOQAR

W jaki sposób normy ISO mogą pomóc w rozwoju biznesu e-commerce?

Podstawowym celem każdej firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów. Klienci, którym zależy na jakości i skuteczności zakupów, są skłonni do wydawania większej sumy pieniędzy w tym celu.

 

Docieranie do klientów lub producentów i pomaganie im w podejmowaniu decyzji zakupowych może poprowadzić Cię do nowego kierunku rozwoju. Normy ISO są odpowiednie dla Twojej firmy, ponieważ pomagają dotrzeć do nowych klientów i tworzyć wartość firmy na globalnym rynku.

 

Celem standaryzacji jest zapewnienie spójności i bezpieczeństwa produktów, promocja globalnej kompatybilności oraz usprawnienie produkcji w różnych branżach.

 

Wraz z rozwojem handlu elektronicznego klienci zmienili sposób tradycyjnych zakupów. Są bardziej skłonni do zakupów online. Właściciele firm również przechodzą na nowy cyfrowy tryb zakupów, sprzedając produkty za pośrednictwem gigantów e-commerce, takich jak Amazon. Tak więc, jeśli jesteś kimś, kto prowadzi biznes e-commerce i jest pasjonatem przeniesienia go na wyższy poziom, rozważ uzyskanie certyfikatu.

 

Aby rozpocząć biznes online, będziesz musiał przyjrzeć się certyfikatom i rejestracjom, niektóre są obowiązkowe, jak licencje biznesowe itp., a inne, takie jak ISO, są obowiązkowe tylko w niektórych branżach, tych w których klienci tego wymagają - ale ma to własne zestawy korzyści. Twoja firma może otrzymać certyfikat rejestracji zgodnie z normą ISO, na przykład ISO 9001.

 

W tym artykule zobaczymy, dlaczego sprzedawcy e-commerce powinni myśleć o uzyskaniu certyfikatu ISO i jaką wartość doda to biznesowi.

 

Co to są normy ISO?

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna jest międzynarodową niezależną organizacją pozarządową, która posiada zestaw wytycznych w celu zapewnienia bezpieczeństwa, jakości i wydajności. Kiedy Twoja firma konkuruje na globalnym rynku, konieczne jest utrzymanie kontroli i równowagi. W przeciwnym razie utrzymanie spójności i jakości na rynku światowym może być dość trudne.

 

Aby uniknąć takich sytuacji, Normy Międzynarodowe pomagają utrzymać Twoją Organizację na wysokim poziomie. Organizacja, o której mówi się, że jest „certyfikowana przez ISO”, oznacza, że ​​spełniła wszystkie wymagania tej normy, przeprowadziła spójne audyty stron trzecich i wykazała zgodność z normą. Możesz to sprawdzić, odwiedzając IAFCertSearch.org lub rozmawiając bezpośrednio z jednostką certyfikującą, która wydaje certyfikat.

 

W języku greckim ISO to Isos, co oznacza równy. Głównym celem certyfikacji ISO jest pomoc organizacjom w osiągnięciu równości i zapewnianiu wysokiej klasy usług i standardów. Posiadanie certyfikatu ISO to dla wielu potencjalnych klientów oznaka  spełnionych wymogów bezpieczeństwa, jakości, spójności produktów i sposobu prowadzenia działalności.

 

Maksymą norm ISO jest zapewnienie spójności.

 

Każda firma ma swój własny zestaw wyzwań i zagrożeń, dlatego wdrożenie normy ISO może pomóc w ich złagodzeniu i zwiększeniu wydajności.

 

W jaki sposób certyfikaty ISO mogą pomóc sprzedawcom w rozwoju handlu elektronicznego?

 

Normy międzynarodowe tworzą wśród konsumentów poczucie pewności i niezawodności. Certyfikacja ISO może być pomocna dla sprzedawców w handlu elektronicznym, aby zdobyć międzynarodowe uznanie na rynku globalnym. Firmy posiadające certyfikat ISO pokazują reszcie świata, że działają zgodnie z międzynarodowymi standardami na rynku globalnym.

 

Dodatkowo jest to gwarancja dla Klienta to, że organizacja oferuje doskonałe usługi.

 

Certyfikat ISO 9001 potwierdza klientom, że organizacja dąży do zapewnienia jakości, spójności i autentyczności. 

 

Korzyści dla sprzedawców e-commerce jest wiele, niektóre z nich są wymienione poniżej:

 

1. Zadowolenie klienta

Zaufanie klientów rośnie, gdy standaryzacja zapewnia stałą jakość produktów. Standaryzacja umożliwia klientom proaktywne badanie firm i wybieranie wysokiej jakości produktów i usług. Ilustruje zdolność organizacji do ciągłego dostarczania wysokiej jakości usług i produktów, za pomocą skutecznego systemu biznesowego, który umożliwia kontrole i równoważenie całego procesu w celu uniknięcia ryzyka i zwiększenia satysfakcji klienta.

 

Zadowolenie klienta jest istotnym elementem ISO 9001. Norma ta nie tylko koncentruje się na zwiększaniu sprzedaży i jakości, ale koncentruje się na opiniach klientów, dzięki czemu Twoja organizacja nieustannie dąży do zrozumienia potrzeb Klientów.

 

Stopniowo organizacja będzie zwiększać zadowolenie klientów i zmniejszać liczbę ewentualnych skarg. Z biegiem czasu popełnianych jest mniej błędów i poprawia się spójność. Dlatego certyfikacja ISO może zwiększyć satysfakcję klientów i pozwoli Twojej firmie rozwijać się.

 

2. Marka i reputacja

Za każdym razem, gdy jakakolwiek firma otrzyma certyfikat ISO, staje się bardziej znana na rynku. Wraz z zapewnieniem jakości, autentyczności i spójności usług lub produktów rośnie marka i widoczność na rynku.

 

Marka i reputacja odgrywają ważną rolę, aby być rozpoznawalnym na rynku. Dzięki certyfikacji ISO każda mała lub średnia firma może zwiększyć swoją widoczność na rynku.

 

3. Biznes międzynarodowy

Normy zapewniają Twojej firmie dostęp do nowych rynków. Stajesz się bardziej konkurencyjny.

 

Standaryzacja umożliwia lokalnym właścicielom biznesu e-commerce wejście na rynki globalne. Wchodząc na rynek międzynarodowy, masz mniejsze szanse, ponieważ Klienci nie znają jeszcze Twojej marki. Możliwość pochwalenia się międzynarodowym certyfikatem jakości, takim jak ISO 9001, może dać potencjalnym klientom zaufanie do Twojej firmy. Wszyscy mieliśmy jedno lub wiele doświadczeń związanych z zamawianiem czegoś przez Internet, a otrzymany produkt nie był zgodny z oczekiwaniami. To może zrujnować reputację Twojej firmy w oczach tego konsumenta i potencjalnych konsumentów, gdy ten opowie swoją historię innym. Wraz ze wzrostem liczby postów w mediach społecznościowych, jedna zła recenzja może być szkodliwa dla Twojej organizacji.

 

Dzięki stałemu podnoszeniu jakości i zadowolenia klientów zwiększa się reputacja Twojej firmy, a co a tym idzie zyski. To może być ogromnym krokiem, ponieważ wejście na rynek międzynarodowy stworzy lepszy wizerunek Twojej firmy na poziomie globalnym, wśród dużych firm. Będziesz mógł konkurować na globalnym rynku, który wyniesie Twój biznes na nowy poziom.

 

4. Zapewnia bezpieczeństwo w Internecie

Tak jak certyfikat rejestracji SSL na Twojej stronie internetowej stanowi dowód na to, że biznes e-commerce skłania się ku bezpieczeństwu online swoich klientów, tak certyfikat ISO świadczy o Twoim zaangażowaniu. Ważne jest aby ubiegać się o akredytowany certyfikat, ponieważ nieakredytowana certyfikacja jest nieważna.

 

Organizacje, którym zależy na ochronie swoich danych w bezpiecznym Internecie, mogą również wprowadzić takie certyfikaty jak ISO 27001, w celu zachowania integralności i poufności informacji swoich klientów. ISO 27001 to międzynarodowa norma, która definiuje wymagania dla systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji i stara się zapewnić, że środki kontroli bezpieczeństwa są uruchamiane w wystarczający sposób w certyfikowanych organizacjach.

 

Gigant handlu elektronicznego Snapdeal uzyskał certyfikat ISO 27001:2013, co czyni go jedną z niweielu firm handlu elektronicznego, mogących pochwalić się certyfikatem bezpieczeństwa informacji. Certyfikacja systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, umożliwia organizacjom uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku, zapobieganie cyber- zagrożeniom klientów oraz spełnianie wymagań łańcucha dostaw.

 

5. Wzrost przychodów

Gdy Twoja firma e-commerce uzyska certyfikat jakości ISO, może wykorzystać go do reklamy. W konsekwencji certyfikaty ISO zwiększają Twoją sprzedaż i przychody. 

 

Trzy na pięć firm, które przyjęły ISO, zwiększyło swoje przychody.

 

Klienci lubią robić zakupy w wiarygodnym miejscu. Organizacje posiadające certyfikat ISO podjęły kroki w celu zrozumienia i przygotowania się na ryzyko oraz podjęły pracę nad spójnością w zakresie jakości, autentyczności i integralności na wszystkich poziomach organizacji. Dzięki temu organizacja może działać sprawnie i skupić się na tym, w czym jest dobra. To uniwersalne podejście do procesów w Twojej organizacji pomoże klientom poczuć, że każdy etap ich zakupowej podróży przebiega bezproblemowo, a dzięki temu więcej konsumentów będzie robić zakupy w Twoim sklepie internetowym.

 

Uwaga: Wiele firm wymaga od dostawców i producentów posiadania certyfikatu. Masz również szansę na wejście na rynki zagraniczne, co jest dodatkową szansą.

 

Przemieszczanie towarów, logistyka, łańcuch dostaw sprawia, że ​​handel jest łatwy i bezpieczny, gdy organizacja ma ujednolicone i spójne podejście oparte na procesach, zakorzenione w uznanej międzynarodowej normie, takiej jak ISO.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat certyfikacji ISO? Odwiedź naszą stronę lub skontaktuj sie z nami za pośrednictwem formularza kontkatkowego znajdującego się poniżej. 

 

Źródło: https://isoupdate.com

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.