Najczęstsze niezgodności w systemie zarządzania ISO 9001

Najczęściej identyfikowane niezgodności w systemie zarządzania jakością ISO 9001

Najczęstsze niezgodności w systemie zarządzania ISO 9001.

 

W niniejszym artykule przedstawiamy 10 najczęstszych niezgodności identyfikowanych podczas audytów systemów zarządzania jakością ISO 9001.

 

ISOQAR każdego roku przeprowadza setki audytów ISO 9001. Analizując raporty naszych audytorów, którzy odwiedzają różnego rodzaju przedsiębiorstwa, mamy okazję zobaczyć, co dokładnie dzieje się na poziomie operacyjnym. Widzimy, że te same niezgodności ciągle się powtarzają.

 

Chociaż poniższe obserwacje opierają się głównie na normie ISO 9001, istnieją pewne wspólne wymagania które pojawiają się we wszystkich systemach zarządzania ISO opartych na tzw. Anneksie SL. Dlatego punkty te mają również zastosowanie do innych systemów, takich jak ISO 45001 - Bezpieczeństwo i Higiena Pracy, ISO 14001 - Zarządzanie Środowiskowe oraz ISO 27001 - Bezpieczeństwo Informacji.

 

Poniżej przedstawiamy w humorystyczny sposób 10 najczęstszych niezgodności, z którymi spotykamy się podczas audytów systemów zarządzania ISO. Czy rozpoznajesz tutaj siebie?

 

Mimo że niektóre z tych niezgodności mogą wydawać się śmieszne, prawie wszystkie organizacje czasami dopuszczają się jednej lub więcej z nich. Audytorzy ISOQAR zawsze szukają pozytywnych aspektów w Twoim systemie zarządzania - możesz ułatwić im pracę, dbając o te podstawy!

 

Brak spisanych celów.

"Szczerze mówiąc, nie jestem pewien, czym dokładnie są i dlaczego są nam potrzebne."

 

Brak audytów wewnętrznych.

"Ostatnio nie robiliśmy żadnych. Nie mieliśmy czasu. Musimy zaktualizować harmonogram."

 

Słabe zarządzanie dokumentami.

"Nie jestem pewien, gdzie to jest w tej chwili..."

 

Niekompletne, niewystarczające lub niedostępne zapisy.

"Jestem całkiem pewien, że to gdzieś zapisałem. Może być w tej teczce. Nie, poczekaj, wpisałem to w arkusz kalkulacyjny... Daj mi chwilę..."

 

Niewystarczające zarządzanie dostawcami.

"Tak, powinniśmy lepiej formalizować wybór dostawców, ale znamy ich osobiście i są to porządni ludzie."

 

Brak szkoleń dla pracowników.

"Ostatnio mamy trochę ograniczeń budżetowych na to."

 

Brak przeprowadzenia przeglądu zarządzania.

"Nic się ostatnio nie zepsuło ani zbytnio nie zmieniło, więc nie sądziłem, że to konieczne. Mieliśmy nieformalne spotkanie bez szefa, ale nie zrobiliśmy protokołu. Nie było żadnych działań."

 

Brak rejestracji niezgodności.

"Zazwyczaj omawiamy te sprawy, ale nie zawsze je zapisujemy, chcemy ograniczać biurokrację do minimum."

 

Brak działań korygujących w przypadku niezgodności oraz brak dowodów potwierdzających ich wykonanie.

"Rzadko się zdarza, że coś idzie nie tak, ale zazwyczaj zapisujemy te sprawy. Nie aktualizowaliśmy jeszcze statusu w tej konkretnej sprawie, ale jestem przekonany, że została załatwiona."

 

Nieskuteczna komunikacja.

"Szczerze mówiąc, nie jestem w to zaangażowany. Mam dużo na głowie i skupiam się na swojej pracy."

 

Chociaż można się śmiać z niektórych z tych niezgodności, prawie wszystkie organizacje w pewnym momencie popełniają jedną lub więcej z nich. Audytorzy ISOQAR zawsze szukają pozytywnych aspektów w twoim systemie zarządzania - możesz ułatwić im pracę, dbając o te podstawowe elementy.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.