Jakie są etapy auditu certyfikacyjnego

Jaka jest różnica między Etapem 1 a Etapem 2 auditu certyfikacyjnego?

Audit certyfikacyjny to jeden z najważniejszych kroków dla Twojej organizacji w drodze do uzyskania certyfikatu.

 

Może będziesz zdziwiony, ale audit certyfikacyjny składa się z dwóch części, które w terminologii nazywane są Etapem 1 oraz Etapem 2 auditu certyfikacyjnego.

 

Etapy te różni między innymi: cel, czas trwania, zakres przeglądanych przez auditorów informacji. Zastanawiasz się, co jeszcze może je różnić? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym artykule.

 

Etap 1 auditu certyfikacyjnego

Celem Etapu 1 jest określenie gotowości organizacji do Etapu 2 auditu certyfikacyjnego. Podczas Etapu 1 auditor jednostki certyfikującej zapoznaje się z Twoją organizacją, dokonuje przeglądu udokumentowanych informacji dotyczących systemu zarządzania, ocenia warunki specyficzne dla zakładu i oczywiście przeprowadza rozmowy z personelem.

 

Auditor dodatkowo weryfikuje zakres systemu zarządzania, zdobywa informacje o procesach i operacjach, używanym sprzęcie, sposobach dokonywania pomiarów, a także o wszelkich obowiązujących wymaganiach ustawowych lub regulacyjnych.  Audity wewnętrzne i przeglądy zarządzania oceniane są w celu upewnienia się, że w istocie są one planowane i przeprowadzane.

 

Ogólny poziom wdrożenia systemu zarządzania zostanie oceniony, by ustalić, czy Twoja organizacja jest już gotowa do przejścia Etapu 2 auditu certyfikacyjnego. Zdobyte podczas Etapu 1 informacje, jednostka wykorzysta także, by we właściwy sposób ukończyć planowanie Etapu 2.

 

Po Etapie 1 zostaną Tobie przekazane udokumentowane wnioski, które określą gotowość organizacji do kolejnego etapu (mogą także przedstawiać obszary, które mogłyby zostać zaklasyfikowane jako niezgodność podczas Etapu 2).

 

Audit Etapu 1 zwykle przeprowadzany jest w ciągu 1 lub 2 dni i zazwyczaj odbywa się na miejscu.

 

Etap 2 auditu certyfikacyjnego

Etapu 2 auditu ocenia wdrożenie i skuteczność systemu zarządzania organizacji. Podczas auditu Etapu 2 jednostka certyfikująca określi stopień zgodności z wymaganiami normy, a także wskaże możliwości doskonalenia. Jeśli audit Etapu 2 zakończy się powodzeniem, system zarządzania Twojej organizacji zostanie certyfikowany. Jeżeli podczas Etapu 2 zostanie sformułowana niezgodność, będziesz musiał podjąć odpowiednie działania w celu jej usunięcia i usunięcia przyczyny jej wystąpienia - dowody na podjęte działania będą musiały zostać przedstawione jednostce certyfikującej.

 

Audit Etapu 2 obejmuje między innymi:

  • Wszystkie istotne udokumentowane informacje potwierdzające zgodność systemu zarządzania ze wszystkimi wymaganiami normy.
  • Ocenę auditów wewnętrznych, przeglądu zarządzania i odpowiedzialność kierownictwa za politykę jakości.
  • Wszystkie istotne procesy, biorąc pod uwagę kontrolę operacyjną i zdolność do ich realizacji zgodnie z planem.
  • Rozmowy z personelem, podczas których, między innymi, zbierane są przez auditora dowody potwierdzające zgodność z wymaganiami normy i dokumentacją systemu zarządzania.

 

Czas trwania Etapu 2 auditu jest ustalany zgodnie z odpowiednimi Dokumentami Obowiązkowymi IAF. W zależności od wielkości i złożoności organizacji audit ten może trwać od 1 do kilku dni.

 

Każda organizacja przechodząca proces certyfikacji powinna utrzymywać otwartą i jasną komunikację ze swoją jednostką certyfikującą w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości, które mogą się pojawić przed przeprowadzeniem auditów.

 

Zatem zapraszamy do kontaktu i przypominamy nasze hasło "ISOQAR – JESTEŚMY DOSTĘPNI!"

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.