Studium przypadku na podstawie rozmowy z menadżerem jakości w małej firmie.

 

Gottfred Petersen A / S to duńska firma, która jest dostawcą materiałów z zakresu budownictwa, ochrony, tworzyw sztucznych i materiałów sanitarnych. Firma została założona w 1960 roku, a większość z jej 40 pracowników znajduje się w Funen w Danii. Artykuł ten opiera się na rozmowie z Peterem Nørgreenem, który jest kierownikiem ds. Jakości w firmie.

 

ISO 9001 na co dzień

Peter Nørgreen postrzega ciągłe zmiany w przepisach i regulacjach, jako jedno z wyzwań stojących przed branżą budowlaną. Dotyczy to wszystkiego, od produkcji po pakowanie. Jak więc firma sobie z tym poradzi?

Norma ISO 9001: 2015 jest wykorzystywana, jako ogólna wytyczna dotycząca tego, jak procesy i działania są wykonywane w firmie. ISO 9001:2015 opisuje procesy, procedury i instrukcje, z których każdy może korzystać. Informacje o tym, jak zastosować je w codziennej pracy, pochodzą z osobistych doświadczeń.

 

Zapytano Petera Nørgreena, czy w swojej roli menedżera jakości kiedykolwiek zmagał się z uzyskaniem dobrych intencji, aby zarządzanie jakością nie było tylko certyfikatem na ścianie. Na to odpowiedział:

"Cóż, tak, w pewnym stopniu, ale jako Quality Manager, wkładam wielki wysiłek w wprowadzanie nowych pracowników do naszego systemu. Mamy wytyczne, jak to zrobić, ale także cele operacyjne, polityki jakości i tak dalej. Odbywają się kwartalne spotkania w celu przekazania nowych celów i zmian. Mamy również grupę pracowników, którzy zajmują się skargami".

 

W jaki sposób zarządzanie jakością odbywa się w praktyce?

„Wszyscy pracownicy korzystają z analizy biznesowej firmy Targit, jako narzędzia codziennego użytku. W ten sposób mają dostęp do praktycznie wszystkich danych w czasie rzeczywistym. Ponadto umożliwia przesyłanie informacji za pośrednictwem poczty e-mail, tabletów i iPhone'ów, dzięki czemu odpowiednie dane są przesyłane do odpowiedniego pracownika.”

 

Jak udostępniasz procesy i dokumenty?

Peter wyjaśnia, w jaki sposób wszyscy są informowani o zmianie, otrzymując e-mail z powiadomieniem i krótkim wyjaśnieniem zmian. Informacje te są również dostępne w indeksie systemu zarządzania firmą, aby każdy mógł je zobaczyć. W ten sposób każdy może zobaczyć zmiany w intranecie lub w katalogu współdzielonym.

"Każda procedura, dokument i instrukcja mają właściciela, który musi dostarczyć informacji w swojej dziedzinie. Podczas audytu są to typowe procedury i procesy, które będą kontrolowane - czy są stosowane we właściwy sposób? czy wciąż tworzą jakąś formę wartości? itp. "- Peter Nørgreen

 

W Gottfred Petersen A / S wszystkie procesy, procedury, instrukcje, zasady, reguły i standardy są aktualizowane, co najmniej raz w roku, aby zapewnić, że są w stanie reagować proaktywnie, gdy, jak ujął to Peter, "uderzają w nas wiatry zmian". Utrzymanie jest wykonywane przez samego Petera w dokumencie Word.

 

Gottfred Petersen A / S zdecydował się zachować elektroniczny podręcznik jakości, który jest dostępny dla wszystkich pracowników. Podręcznik zawiera linki do wszystkich procesów i dokumentów na wspólnym dysku. W ten sposób wszelkie zmiany wystarczy nanieść tylko na jednym dokumencie.

 

"Zaufanie jest dobre, ale kontrola jest konieczna."

Zdjęcia i schematy przepływu mówią więcej niż tysiąc słów.

Instrukcje powinny być bardzo precyzyjne i krótkie, inaczej nie będą czytane tak jak powinny.

Korzystaj z opowiadania historii, to sprawia, że ​​przejście jest o wiele łatwiejsze, gdy wszyscy rozumieją, w jaki sposób system zarządzania jakością może być częścią codziennej i przyjemnej pracy oraz tworzyć bardziej profesjonalny wynik wewnętrzny i zewnętrzny.

 

Jeśli interesuje Cię temat wdrożenia i certyfikacji ISO zadzwoń pod numer 22 6497664 lub skontaktuj się z nami poprzez email: isoqar@isoqar.pl.

 

Żródło: www.gluu.biz

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.