Dlaczego sprzedawcy e-commerce powinni pomyśleć o certyfikatach ISO

Sprawdź w jaki sposób certyfikat ISO może pomóc w rozwoju Twojego biznesu e-commerce

Dlaczego sprzedawcy e-commerce powinni pomyśleć o certyfikatach ISO?

 

Wielu potencjalnych klientów ma zwykle spore obawy przed robieniem zakupów u sprzedawców, którzy są im całkowicie nieznani. Jednym ze sposobów na rozwianie tych wątpliwości i przekonanie klienta do rozpoczęcia współpracy właśnie z Tobą, może być posiadanie certyfikatu ISO. Posiadanie akredytowanego certyfikatu ISO pokazuje zaangażowanie w jakość, wolę ciągłego doskonalenia oraz jest ukoronowaniem starań firmy w działaniach pro-jakościowych. Certyfikat ISO wzmacnia również wizerunek organizacji w oczach klientów, pracowników i kontrahentów.

 

Czym są normy ISO?

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna jest niezależnym i pozarządowym organem, który posiada zbiór protokołów i wytycznych zapewniających bezpieczeństwo i jakość produktów oraz usług. Celem norm ISO jest zapewnienie spójności w sposobie działania firm na całym świecie, zapewniając konsumentom usługi i produkty najwyższej jakości.

 

Certyfikacja standardu ISO może pomóc sprzedawcom internetowym, w uzyskaniu międzynarodowego uznania na rynku globalnym. Firmy posiadające certyfikat ISO pokazują reszcie świata, jak można działać zgodnie z międzynarodowymi standardami.

 

Korzyści dla organizacji działających w obszarze e-commerce jest wiele, najważniejsze z nich wymienione zostały poniżej:

 

1. Zadowolenie klienta

Zaufanie klientów wzrasta, ponieważ standaryzacja zapewnia stałą jakość produktów czy usług.

 

Zadowolenie klienta jest istotnym elementem ISO 9001. Norma ta nie tylko koncentruje się na zwiększeniu sprzedaży i jakości, ale także na opiniach klientów, dzięki czemu Twoja organizacja stara się zrozumieć klientów, ich potrzeby i pragnienia oraz w razie potrzeby wprowadza niezbędne zmiany, by poziom zadowolenia klientów wzrastał.  Jakość świadczonych usług jest wciąż doskonalona.

 

Stopniowo organizacja generuje większe zadowolenie klientów i zmniejsza się liczba reklamacji.      

              

2. Marka i reputacja

Marka i reputacja odgrywają ważną rolę w rozpoznawalności na rynku. ISO pomaga zwiększyć widoczność organizacji i wciąż podnosić jakość dostarczanych przez nią usług bądź produktów. Dzięki certyfikacji ISO mała lub średnia firma może zyskać uznanie i autorytet.

 

3. Międzynarodowy biznes

Wiele firm wymaga od swoich kontrahentów posiadania certyfikatów ISO. Wdrożone standardy i posiadane certyfikaty mogą zatem zapewnić Twojej firmie dostęp do nowych rynków. Może okazać się, że będziesz kwalifikować się do realizacji kontraktów rządowych, staniesz się jednym z ogniw łańcucha dostaw, będziesz w stanie wygrywać kontrakty z konkurencją.

 

Standaryzacja umożliwia lokalnym przedsiębiorcom e-commerce wejście na rynki globalne. Możliwość pochwalenia się międzynarodowym certyfikatem jakości, takim jak ISO 9001, może sprawić, że potencjalni klienci obdarzą Cię większym zaufaniem.

 

4. Wzrost przychodów

Gdy już posiadasz certyfikat ISO możesz się nim publicznie chwalić i okazywać stronom zainteresowanym. Przyjmuje się, że trzy na pięć firm, które przyjęły ISO, zwiększa sprzedaż i swoje przychody.

 

Warto również pamiętać, że sprawnie funkcjonujący system zarządzania zbudowany w oparciu o wymagania normy ISO, pozwala na redukcję kosztów poprzez zmniejszenie liczby odpadów oraz zwrotów.

 

Jeśli zatem prowadzisz biznes e-commerce i szukasz sposobu na jego rozwój, skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy doradzą i poprowadzą Cię przez proces certyfikacji.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.