Energy Management Leadership Awards - nagrody dla posiadaczy certyfika

Energy Management Leadership Awards - nagrody dla posiadaczy certyfikatu ISO 50001

Zakończyło się zbieranie zgłoszeń do trzeciej odsłony programu Energy Management Leadership Awards organizowanego przez międzynarodowe forum promujące czystą energię - Ministerstwo Czystej Energii (Clean Energy Ministerial, CEM).

 

Program Energy Management Leadership Awards jest prowadzony przez Grupę Roboczą ds. Zarządzania Energią CEM (EMWG) w skład, której wchodzą przedstawiciele z Australii, Kanady, Chile, Chin, Danii, Komisji Europejskiej, Finlandii, Niemiec, Indii, Indonezji, Japonii, Korei, Meksyku, Arabii Saudyjskiej, Republiki Południowej Afryki, Szwecji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Stanów Zjednoczonych. EMWG została uruchomiona w 2010 r. przez CEM i Międzynarodowe Partnerstwo na rzecz Współpracy w Zakresie Efektywności Energetycznej.

 

Program Energy Management Leadership Awards podkreśla duże korzyści biznesowe osiągane przez organizacje dowolnej wielkości i działające w różnych sektorach, które inwestują w efektywność energetyczną. Firmy nagrodzone w 2017 r. reprezentowały wiele branż, w tym sektor finansowy, administracji publicznej, technologii i usług oraz zarządzania gospodarką wodną. Co roku spektrum branż biorących udział w programie się poszerza, co odzwierciedla rosnącą popularność standardu systemu zarządzania energią ISO 50001 w różnych branżach i na całym świecie. Łącznie organizacje uczestniczące w Programie w 2017 r. udokuemntowały oszczędności w zakresie kosztów energii sięgające 50 mln USD oraz roczne redukcje emisji gazów cieplarnianych o 2,3 mln ton CO2, co jest porównywalne z emisją spalin z 492 000 samochodów osobowych rocznie.

 

Udział w programie mogły zgłosić organizacje, które w ramach swojej działalności:

1) wdrożyły system zarządzania energią i otrzymały certyfikat ISO 50001;

2) opisały cały proces wdrażania i certyfikacji oraz wynikające z niego korzyści;

3) opracowały na bazie powyższych informacji swoje studium przypadku.

 

Na podstawie przygotowanych opracowań, niezależny międzynarodowy panel ekspertów wyłoni zwycięzców Programu.

 

Przyznawane są dwa rodzaje nagród: nagroda główna - Award of Excellence – za oszczędności energii uzyskane dzięki ISO 50001, oraz CEM 2017 Energy Management Insight Award (Nagroda za zarządzanie energią CEM 2017) za starania organizacji na rzecz zmiany sposobu, w jaki wykorzystują energię.

 

"Coraz więcej firm i organizacji wdraża i stosuje system zarządzania energią ISO 50001, aby osiągnąć ewidentne korzyści ekonomiczne i zyski wynikające ze zrównoważonego rozwoju dla swoich firm i społeczności" - mówi Graziella Siciliano, koordynator grupy roboczej ds. Zarządzania energią w Ministerstwie Czystej Energii. "Gratulujemy wszystkim organizacjom biorącym udział w Programie. Budują one szersze zrozumienie ISO 50001 jako opłacalnego sposobu poprawy wydajności energetycznej i redukcji emisji dwutlenku węgla."

 

W 2017 roku zwycięzcami w kategorii Award of Excellenc byli:

  • Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) z 22 firmami posiadającymi certyfikat ISO 50001 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. ADNOC jest państwową firmą naftowo-gazową, która jest dwunastym największym producentem ropy na świecie. Korzystając z certyfikowanego systemu zarządzania energią ISO 50001 w 18 spółkach Grupy ADNOC i u 3 niezależnych operatorów, firma zaoszczędziła 150 milionów USD i obniżyła emisje CO2 o 3,1 miliona ton w ciągu 3 lat.
  • Arabian Cement Company (ACC) dla certyfikowanej przez ISO 50001 fabryki Ramliya w Egipcie. Przy wydajności 5 milionów ton cementu rocznie, ACC współpracował z UNIDO, aby ustanowić systematyczne podejście do zarządzania, monitorowania i poprawy wydajności energetycznej. Zespół ds. Energii zaangażował wszystkie działy, aby poprawić produkcję, utrzymanie, jakość i efektywność energetyczną zakładu. Oszczędności na budowie w ciągu 3 lat wyniosły 8,74 miliona USD przy redukcji 127 147 ton emisji CO2.
  • Mutua Madrileña, posiadająca 14 budynków komercyjnych z certyfikatem ISO 50001 w Hiszpanii. Jako duża firma zajmująca się nieruchomościami, ubezpieczeniami i zarządzaniem aktywami, Mutua Madrileña stosuje podejście zespołu ds. Energii w standardzie ISO 50001, aby pomóc pracownikom w utrzymaniu równowagi między komfortem klienta a kosztami i poprawą wydajności energetycznej. Firma zmniejszyła zużycie energii o ponad 22% i zmniejszyła emisję CO2 o 1868 ton w ciągu 3 lat.

 

Norma ISO 50001 stanowi ramy pomagające organizacjom zarządzać i stale poprawiać wydajność energetyczną oraz redukować koszty i emisję CO2. Niezależnie od wielkości organizacji lub sektora, w którym dana organizacja działa, ramy te pomagają w utrzymaniu i budowaniu oszczędności energii i redukcji kosztów rok po roku. ISO 50001 to produkt międzynarodowej współpracy, czerpiący z najlepszych praktyk z ponad 50 krajów i wykazujący imponujące oszczędności wśród 12 000 użytkowników. Udowodniono, że standard ten jest przyjazny dla biznesu na całym świecie, ponieważ zawiera najlepsze praktyki możliwe do zastosowania w każdej organizacji i stanowi uniwersalny punkt odniesienia dla działań w zakresie czystej energii.

 

Analiza CEM pokazuje, że wdrożenie normy ISO 50001 w całym sektorze komercyjnym i przemysłowym na całym świecie może doprowadzić do skumulowania oszczędności energii około 62 exadżuli do 2030 r., oszczędzając prawie 600 miliardów USD kosztów energii i unikając 6500 milionów ton emisji CO2. Prognozowane roczne oszczędności emisji są równoważne z usunięciem spalin z 215 milionów samochodów osobowych.

 

Case studies wszystkich laureatów nagrody 2017 są dostępne na stronie internetowej CEM, a my z niecierpliwością czekamy na rezultaty tegorocznego Programu.

 

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę http://www.cleanenergyministerial.org

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.