8 sposobów na obniżenie kosztów zużycia energii w przedsiębiorstwie

8 sposobów na obniżenie kosztów zużycia energii w przedsiębiorstwie

Rosnące koszty energii elektrycznej powodują, że przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na obniżenie jej zużycia. W dzisiejszym artykule przedstawiamy kilka rozwiązań, które pozwolą zredukować wydatki na energię w firmie.

 

Urządzenia biurowe – według statystyk, to właśnie komputery, drukarki i pozostały sprzęt biurowy odpowiadają za 30% zużycia energii w biurze. Warto zatem w pierwszej kolejności przyjrzeć się temu obszarowi i przeprowadzić identyfikację wszystkich urządzeń, które znajdują się na wyposażeniu naszego biura. Ponadto należałoby przyjrzeć się zwyczajom naszych pracowników. Być może część z nich zapomina o wyłączeniu komputera bądź skanera po zakończonym dniu pracy. Większość współczesnych urządzeń posiada także bardzo przydatną funkcję oszczędzania energii. Jeśli nie jest ona automatycznie włączona, należy ją uaktywnić.

 

Modernizacja oświetlenia – aby obniżyć koszty warto zastąpić energochłonne halogeny i żarówki nowoczesnym oświetleniem LED. Należy także sprawdzić czy w naszej firmie nie ma pomieszczeń, w których niepotrzebnie zostawia się włączone światło. Podobnie jak w poprzednim przypadku warto tutaj przyjrzeć się zachowaniom pracowników, a także opracować przejrzyste instrukcje korzystania z urządzeń biurowych i oświetlenia.

 

Zmniejszenie zużycia wody – jest to szczególnie istotne w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych oraz przedsiębiorstw z branży spożywczej. Warto tutaj skupić się nie tylko na eliminacji drobnych nieszczelności, ale także na wprowadzeniu istotnych zmian w całym procesie przetwórczym. Rozwiązaniem może być zastosowanie systemów odzysku zużytej wody i ponowne jej wykorzystanie w tych obszarach, w których nie jest wymagana jej wysoka jakość.

 

Ocena systemu chłodzenia – koszt energii elektrycznej zużywanej przez systemy chłodzenia może stanowić nawet połowę całkowitych kosztów zużycia energii w przedsiębiorstwie. Warto zatem skupić się na tym obszarze i przeprowadzić jego szczegółową analizę. Często zdarza się, że systemy chłodzenia niepotrzebnie pracują na pełnej mocy, generując w ten sposób zbędne koszty. Należy zatem zadbać o ich właściwą konfigurację i zaprogramowanie. Duże znaczenie ma także ich właściwa konserwacja.  

 

Dobór odpowiedniej taryfy – nie jest tajemnicą, że wielu dostawców energii elektrycznej uzależnia jej cenę od pory dnia. Tańsza stawka obowiązuje zwykle w nocy. Należy zatem zastanowić się, czy nie zmienić organizacji pracy w taki sposób, aby najbardziej energochłonne procesy były realizowane właśnie nocą.

 

Ocena stanu izolacji cieplnej budynku – nieszczelna izolacja może powodować duże straty ciepła, a co za tym idzie wzrost kosztów zużycia energii. Warto tutaj zwrócić uwagę nie tylko na izolację ścian budynku oraz stropu, ale także na stan okien oraz drzwi, które często są źródłem nieszczelności. W tym wypadku zaleca się korzystanie z usług wyspecjalizowanych firm, które są w stanie wykonać badanie stanu izolacji cieplnej przy użyciu nowoczesnych kamer termowizyjnych. Dzięki temu będziemy w stanie precyzyjnie zidentyfikować wszystkie miejsca generujące straty i podjąć niezbędne działania naprawcze.

 

Wykorzystanie rekuperatorów – tradycyjna wentylacja grawitacyjna ma niestety wiele wad, do których zaliczyć możemy m.in. utratę ciepła, prowadzącą do wychładzania budynku. Rozwiązaniem tego problemu może być zastosowanie nowoczesnych rekuperatorów. System rekuperacji zapewnia obecność świeżego powietrza w całym budynku. Jego największą korzyścią jest jednak odzysk energii z ciepła odpadowego. Rozwiązanie to jeszcze szczególnie polecane w przedsiębiorstwach, w których wykorzystuje się urządzenia o dużej mocy, generujące spore ilości ciepła. W przypadku tradycyjnej wentylacji, ciepło to  jest bezpowrotnie oddawane do atmosfery, natomiast zastosowanie rekuperatora pozwala na jego odzysk, a w efekcie na spore oszczędności.

 

Wdrożenie ISO 50001 - standard ISO 50001 określa wymagania dla systemu zarządzania energią. Jego zastosowanie ma na celu pomóc organizacjom stale zmniejszać zużycie energii a tym samym koszt energii oraz emisji gazów cieplarnianych. ISO 50001 jest odpowiedni dla każdej organizacji bez względu na wielkość, sektor oraz położenie geograficzne. Wśród najważniejszych korzyści związanych z certyfikacją systemu zarządzania energią można wyróżnić: zwiększenie wydajności przedsiębiorstwa poprzez wykorzystanie rozwiązań zapewniających efektywne korzystanie z zasobów energetycznych, zmniejszenie kosztów wytwarzania wyrobów, a także zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.