Jakie elementy mogłyby być analizowane podczas pandemii COVID-19

Jakie elementy mogłyby być analizowane podczas pandemii COVID-19 przez zarządy, rady nadzorcze, właścicieli firm oraz kluczowych pracowników?

Obecnie, bez względu na miejsce w strukturze organizacyjnej, mówiąc wprost prawie każda osoba w organizacji powinna się zastanawiać jak koronawirus i choroba COVID-19 może pozytywnie, bądź negatywnie wpłynąć na sposób funkcjonowania organizacji i ich życie osobiste.

 

Zidentyfikowane kwestie powinny być przeglądane i jeżeli to konieczne komunikowane właściwym osobom. Skuteczność tego procesu zależy od jakości wykonywanych czynności: monitorowanie, przeglądanie i komunikowanie.

 

Oczywiście miejsce w strukturze organizacyjnej będzie determinowało, liczbę sygnałów do nas docierających. Myślę, że przedstawiciele rad nadzorczych, właściciele czy zarządy będą odbierać więcej sygnałów zewnętrznych. Pracownicy firmy na niższych szczeblach organizacyjnych będą odbierać więcej sygnałów wewnętrznych.

 

Przedstawiciele najwyższego kierownictwa: zarządy, rady nadzorcze, właściciele oraz kluczowi pracownicy powinni zastanawiać się jak koronawirus i COVID-19 będą w najbliższych tygodniach wpływać na funkcjonowanie przedsiębiorstw poprzez analizowanie kwestii zewnętrznych, takich jak:

  • Polityka (wypowiedzi Prezydenta, Premiera, Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego, polityków obozu rządzącego czy opozycji),
  • Ekonomia (monitorowanie wybranych miesięcznych, kwartalnych i rocznych wskaźników makro i mikroekonomicznych w Polsce, Europie i na Świecie),
  • Technologia (komunikatory, praca zdalna, bezpieczeństwo informacji),
  • Środowisko (efektywność energetyczna, dostęp do mediów),
  • Prawo (ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, ustawa o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, pakiet ustaw „antykryzysowych”).

 

Osoby podejmujące decyzje biznesowe będą musiały wziąć pod uwagę również skalę działania. Czy firmy, którymi zarządzają działają na terenie Polski, Europy, a może Świata. Skala działalności ma w tym przypadku duże znaczenie.

 

Z drugiej strony osoby „stojące na mostku” powinny zbierać i analizować informacje na temat sytuacji wewnętrznej, jak COVID-19 wpływa i może wpłynąć na nasz okręt w krótko i długofalowej perspektywie.

 

Osoby te mogłyby wziąć pod uwagę:

  • Zasoby ludzkie (jak koronawirus wpływa i wpłynie na naszych pracowników, jak zareagują pracownicy w sytuacji, kiedy zaproponowana zostanie im redukcja wynagrodzeń, kiedy rozpoczną się zwolnienia pracowników, jak utrzymać ich motywację na właściwym poziomie),
  • Maszyny / utrzymanie maszyn oraz wyposażenie (czy jesteśmy w stanie zapewnić bezawaryjne funkcjonowanie naszych procesów biznesowych w czasie pandemii),
  • Media,
  • Materiały (czy koronawirus może mieć wpływ na ciągłość dostaw surowców, materiałów pomocniczych, eksploatacyjnych i informacji),
  • Metody pracy / instrukcje i procedury / środowisko pracy (czy jesteśmy w stanie zapewnić właściwe warunki do pracy w czasie pandemii, czy mamy opracowane procedury zarządzania w sytuacji kryzysowej, czy sposób funkcjonowania w czasie pandemii się zmienił lub zmieni się, jeżeli tak, czy te zmiany wpłyną na sposób funkcjonowania naszych procesów, które z nich są krytyczne dla naszej działalności, itp.),
  • Zarządzanie (czy misja, wizja i wartości naszej firmy powinny na czas pandemii ulec modyfikacji, czy COVID-19 wpłynie na osiągnięcie wyznaczonych na początku roku celów biznesowych, jeżeli to jak w jakiej skali, jaki sygnał powinniśmy wysłać do naszych pracowników i czy nie powinniśmy ich informować na bieżąco, czy organizacja ma opracowane plany zarządzania ciągłością działania, itp.).

 

To są tylko wybrane tematy a lista nie jest skończona i w zależności o firmy może być dowolnie rozbudowywana.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.