Jak korzystać ze standardów ISO, aby rozwijać swój biznes?

Jak korzystać ze standardów ISO, aby rozwijać swój biznes?

Z zebranych przez lata doświadczeń wynika, że 8 na 10 organizacji, które starają się uzyskać certyfikat ISO, robi to głównie po to, aby spełnić wymagania swoich klientów lub zdobyć nowy kontrakt. Niekoniecznie zaś robią to w celu podnoszenia ich efektywności i skuteczności funkcjonowania. Dlaczego więc normy ISO oraz pozostałe standardy takie jak IFS, BRC lub FSSC są tak atrakcyjne dla potencjalnych klientów? Dlaczego w niektórych gałęziach przemysłu cieszą się one mniejszą popularnością, a w innych przypadkach warunkują wręcz udział w przetargu lub podpisanie umowy z klientem?

 

Jednym z powodów jest to, że certyfikacja norm ISO świadczy o wiarygodności organizacji. Oznacza to, że firma posiadająca certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą przeszła niezależną weryfikację na podstawie uznanego na całym świecie standardu i spełnia określone wymagania jakościowe.

 

Samo uzyskanie certyfikatu to nie wszystko, ważne jest aby umieć właściwie wykorzystać  zainwestowane w tym celu środki, takie jak nakład pracy, poświęcony czas oraz zasoby finansowe, aby w pełni wykorzystać szansę, zwłaszcza jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów. Standard ISO może okazać się doskonałym narzędziem dla zespołów sprzedaży i marketingu.

 

Jeśli więc posiadasz już certyfikat ISO, BRC, IFS lub FSSC to odpowiednio go wykorzystaj!

 

Niektórzy mówią: „ISO 9001, ISO 14001 to tylko liczba…”. Cóż, te liczby sumują się i zwiększają zysk, jeśli zostaną użyte we właściwy sposób. Powinieneś odwoływać się do posiadanych przez siebie certyfikatów na swojej stronie internetowej, demonstrując tym samym przywództwo i zaangażowanie. Logo standardów oraz informacje związane z ich uzyskaniem można umieszczać na materiałach promocyjnych oraz w ofertach, aby zwiększyć swoje szanse na wygranie zlecenia i budowanie pozytywnego wizerunku.

 

Wiele działów sprzedaży i marketingu uważa za błogosławieństwo dobrze zorganizowany i udokumentowany system zarządzania ISO, dzięki któremu mogą łatwo wyodrębnić kluczowe dokumenty przetargowe np. polityka środowiskowa, procedura składania skarg, procedury firmowe, plan ciągłości działania, kluczowe wskaźniki wydajności obsługi klienta, a także wiele innych. W ten sposób znacznie ułatwisz swojemu zespołowi ds. sprzedaży i marketingu zaprezentowanie, dlaczego to właśnie Tobie powinien zaufać potencjalny klient.

 

Niektóre firmy umieszczają logo ISO na materiałach marketingowych, takich jak broszury, wizytówki, biuletyny, papier firmowy i katalogi, aby w ten sposób wyróżnić się na tle konkurencji i zapewnić sobie przewagę. Można jednak pójść o krok dalej i informacje o posiadanych certyfikatach umieszczać również w innych miejscach, taki jak pojazdy firmowe, opakowania produktów lub prezentacje PowerPoint.

 

W niektórych gałęziach przemysłu, takich jak sektor budowlany, o wiele łatwiej wygrać przetarg i zatrzymać cennych klientów, jeśli posiada się określone normy ISO - ISO 9001, ISO 14001 i ISO 45001. Z kolei w sektorze IT klienci oczekiwać będą od Ciebie wdrożenia i certyfikacji ISO 27001, która zapewni, że przechowywane przez Ciebie informacje są bezpieczne.

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat korzyści wynikających z akredytowanej certyfikacji standardów takich jak ISO, BRC, IFS, FSSC skontaktuj się z nami telefonicznie pod numer 22 649 76 64 lub wyślij wiadomość za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.