Zmiany w wymaganiach standardu BRC dla opakowań

Najważniejsze zmiany w BRC Packaging wersja 6

Wersja 6 Standardu BRC GS dla materiałów opakowaniowych (BRC Packaging 6) została opublikowana 1 sierpnia 2019 roku. Właściciel Standardu wyznaczył 6-miesięczny okres na wdrożenie nowych wymagań. Audity certyfikujące na zgodność z wersją 6 rozpoczną się 1 lutego 2020 roku.

 

Nowa wersja Standardu obowiązuje wszystkich producentów materiałów opakowaniowych i nie zawiera już podziału na wysoką i podstawową kategorię higieniczną.

 

Wersja 6 wprowadza dodatkowe klauzule oraz rozszerza dotychczasowe wymagania, by w oparciu o przeprowadzoną analizę ryzyka zwiększyć nacisk na nadzorowanie środowiska pracy, zakupu surowców, procesu produkcji, identyfikowalności oraz kontroli jakości wytwarzanych materiałów opakowaniowych.

 

Ponadto sformułowania części wymagań zostały zmienione i dostosowane do opisów zawartych w wersji 8 Standardu Bezpieczeństwa Żywności BRC GS. Ma to na celu poprawę przejrzystości i spójności w łańcuchach dostaw żywności i produktów nieżywnościowych.

 

Nowe klauzule i wymagania Standardu BRC GS dla opakowań (BRC Packaging wersja 6):

  • Kultura bezpieczeństwa i jakości produktu.
  • Inspekcje stanu higienicznego oraz infrastruktury zakładu.
  • Działania korygujące i zapobiegawcze, jako oddzielne nowe wymaganie fundamentalne.
  • Wymagania dla agentów i pośredników dostarczających surowce.
  • Ocena podatności surowców na zafałszowanie lub podmianę.
  • Zapewnienie identyfikowalności dla procesów zlecanych na zewnątrz oraz możliwość powiązania testowanych prób z daną partią produkcyjną.
  • Wymagania dotyczące podwyższonych chodników.
  • Prowadzenie zapisów z nadzoru nad sprzętem kontrolującym stosowanym off-line.
  • Monitorowanie mikrobiologiczne środowiska pracy.
  • Minimalizowanie uwalniania do środowiska odpadów związanych z procesem produkcji.
  • Przenoszenie i wdrażanie wymagań klientów do własnego systemu.
  • Ochrona ustawień urządzeń produkcyjnych o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa wyrobu lub jego zgodności z prawem.
  • Kontrola linii produkcyjnej, gdy w trakcie produkcji zmieniane są poszczególne parametry wyrobu (grubość ścianki, kolor, itp.).
  • Walidacja stosowanych metod testowania produktów.
  • Procedury stosowania i testowania urządzeń do automatycznej kontroli produktów.
  • Wymagania dotyczące kontroli, akceptacji i walidacji dostarczanych surowców i materiałów.
  • Przechowywanie wyrobów gotowych zapewniające bezpieczeństwo, jakość oraz właściwą rotację.
  • Ograniczenia dotyczące łączenia ładunków oraz zabezpieczenia produktów w trakcie transportu.
  • Efektywne komunikowanie nowych lub zmienionych procedur, instrukcji czy praktyk związanych z bezpieczeństwem i jakością produktów.
  • Wymagania dla produktów będących przedmiotem handlu.

 

Wiele dotychczasowych wymagań uległo rozszerzeniu. Dotyczy to m.in. przeglądu zarządzania, potencjalnych zagrożeń związanych z bezpieczeństwem produktu, spełnienia wymagań prawnych kraju przeznaczenia wyrobu, planowania audytów wewnętrznych, zatwierdzania i monitorowania dostawców surowców i usług, zarządzania incydentami, nadzoru nad szkodnikami czy higieny personelu.

 

Pełne wymagania Standardu BRC GS dla materiałów opakowaniowych są dostępne wyłącznie w języku angielskim. 

 

W związku z tym zachęcamy do udziału w organizowanych przez ISOQAR szkoleniach ze zmian w Standardzie BRC GS dla materiałów opakowaniowych wersja 6. Uczestnicy szkolenia otrzymają pełne materiały szkoleniowe w języku polskim. Więcej na temat szkoleń przeczytają Państwo na STRONIE

 

Autor: Emilia Sugalska

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.