Stanowisko BRCGS w sprawie zawieszenia IFS przez GFSI

Stanowisko BRCGS w sprawie zawieszenia IFS przez GFSI

Stanowisko BRCGS w sprawie zatwierdzania dostawców posiadających certyfikat IFS, w okresie zawieszenia przez GFSI.

 

Posiadasz certyfikat BRCGS Food, BRCGS Packaging Materials, BRCGS Storage and Distribution lub BRCGS Agents and Brokers?

 

Zgodnie z wymaganiami musisz dokonywać zatwierdzenia dostawców. Jednym ze sposobów zatwierdzenia było posiadanie ważnego certyfikatu uznawanego przez GFSI, czyli BRCGS, IFS lub FSSC 22000. Ze względu na zawieszenie uznawania IFS przez GFSI, BRCGS wydało przewodnik, w którym opisano jak postępować przy zatwierdzaniu dostawców posiadających certyfikaty IFS.

 

Przewodnik ma zastosowanie do poniższych standardów BRCGS, gdzie pojawia się wymaganie zatwierdzenia dostawców:

  • Food Safety (również BRCGS START poziom średniozaawansowany) wymaganie 3.5.1.2
  • Packaging Materials wymaganie 3.7.2
  • Storage and Distribution wymaganie 3.5.2.2
  • Agents and Brokers wymaganie 4.1.2
  • Gluten-Free Certification Program

 

Organizacja GFSI ogłosiła, że zawiesza uznawalność dla certyfikacji IFS na 3 miesiące w okresie między 8 grudnia 2022 r., a 8 marca 2023 r. Wszystkie certyfikaty wydane na podstawie audytów przeprowadzonych przed datą decyzji o zawieszeniu IFS, tj. przed 8 grudnia 2022 r., będą nadal uznawane przez GFSI, do końca ważności certyfikatu.

 

Oceny IFS przeprowadzone w okresie zawieszenia nie będą uznawane przez GFSI. Może to mieć wpływ na procedurę zatwierdzania dostawców dla kilku norm BRCGS, jednak z pomocą przychodzi właściciel standardu i podaje możliwe rozwiązania w tej sytuacji.

 

Wymagania w normach BRCGS

BRCGS wymaga, aby certyfikowana firma posiadała udokumentowaną procedurę zapewniającą, że wszyscy dostawcy surowców skutecznie zarządzają ryzykiem związanym z jakością i bezpieczeństwem surowców oraz stosują skuteczne procesy identyfikowalności. Procedura zatwierdzania opiera się na ryzyku i obejmuje jeden lub kombinację kilku poniższych punktów:

 

1. ważny certyfikat zgodny z obowiązującym standardem BRCGS lub certyfikat uznawany przez GFSI,

lub

2. audyt dostawcy z określonymi kryteriami wyszczególnionymi w każdym standardzie,

lub

3. kwestionariusz dostawcy z określonymi kryteriami wyszczególnionymi w każdym standardzie.

 

Proces tymczasowy na okres zawieszenia IFS

Do czasu niedawnego zawieszenia przez GFSI certyfikacja IFS była akceptowana jako wzorcowy standard GFSI do zatwierdzania dostawców (tj. spełniała punkt 1 z listy powyżej). Jednak zakłady, które są certyfikowane zgodnie ze standardem IFS w okresie zawieszenia przez GFSI, nie będą akceptowane jako posiadające certyfikat uznawany przez GFSI, a zatem nie będą spełniać punktu 1.

 

Zamiast tego BRCGS będzie uznawało certyfikaty IFS w ramach punktu 2, tj. „audyt dostawcy z określonymi kryteriami wyszczególnionymi w każdym standardzie”. Jednocześnie BRCGS nie oczekuje, że w tym okresie zakłady będą przeprowadzać dodatkowe przeglądy raportów z audytów IFS, zgodnie ze standardami BRCGS.

Oznacza to, że BRCGS będzie nadal uznawać i akceptować audyty certyfikacyjne IFS, przeprowadzone w okresie zawieszenia, jako spełniające zapisy wymagania zatwierdzenia dostawcy w standardach BRCGS.

 

Produkty handlowe oraz program certyfikacji produktów bezglutenowych

To samo podejście będzie stosowane w przypadku zatwierdzania dostawców produktów będących przedmiotem handlu. W przypadku zakładów objętych programem certyfikacji produktów bezglutenowych (GFCP), warunkiem wstępnym jest uzyskanie certyfikatu w ramach programu uznawanego przez GFSI, BRCGS START! lub równoważny program rynków globalnych, w celu kontrolowania i zarządzania swoimi systemami zarządzania bezpieczeństwem żywności, w tym pełną analizę zagrożeń zgodnie z zasadami HACCP. Zawieszenie przez GFSI standardu IFS nie wpływa na wymagania standardu IFS i nadal obejmuje wszystkie programy operacyjne wymagane jako warunki wstępne GFCP.

 

W związku z tym BRCGS jest przekonana, że pozostaje to odpowiednią opcją certyfikacji i będzie nadal uznawać i akceptować audyty certyfikacyjne IFS, przeprowadzone przed okresem zawieszenia jak i w jego trakcie, jako spełniające wymagania wstępne GFCP.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.