Nowe wydanie normy FSSC 22000

Opublikowano nowe wydanie normy FSSC 22000

Ogranizacja Food Safety System Certification (FSSC) opublikowała 4-tą wersję wymagań do certyfikacji systemu FSSC 22000.

 

FSSC 22000 jest wiodącym na świecie, niezależnym, systemem certyfikacji łańcucha żywnościowego opartym na międzynarodowej normie ISO 22000. Podstawą FSSC 22000 są wymagania normy ISO 22000:2005, wymagania specyfikacji ISO/TS 22002-1:2009 oraz wytyczne FSSC.

 

Standard ten jest zatwierdzony przez GFSI ( Global Food Safety Initative) oznaczający uznanie certyfikacji FSSC 22000 na równi z standardami BRC Food/ BRC IoP czy IFS Food /IFS PacSecure.

 

Wymagania systemu FSSC dotyczą 3 obszarów, które są auditowane jako jednolity system:

  • wymagania systemu zarzadzania bezpieczeństwem żywności ISO 22000,
  • wymagania programów wstępnych - PRP,
  • dodatkowe wymagania FSSC.

 

Głównymi przesłankami do aktualizacji było:

  • stworzenie bardziej przejrzystych wymagań,
  • spełnienie wymagań GFSI Benchmarking Requirements document Version 7.

 

Audity na zgodność z 4-tą wersją wymagań FSSC 22000, ISOQAR planuje przeprowadzać od września 2017r. *

 

Główne zmiany dla posiadaczy certyfikatów FSSC 22000 to:

  • wprowadzenie niezapowiedzianego auditu
  • wprowadzenie wymagań dotyczących zapobiegania zafałszowaniu żywności (Food Fraud prevention) 
  • obrona żywności przed celowym skażeniem (Food Defence).

 

Niezapowiedziany audit

Jeden z auditów przeglądowych (auditów nadzoru) musi być przeprowadzany jak niezapowiedziany audit. Jednostka certyfikująca decyduje, który z auditów przeglądowych ma być niezapowiedziany. Niezapowiedziany audit przeglądowy będzie przeprowadzany zgodnie z planem przygotowanym na poprzedniej wizycie (jak zapowiedziany audit przeglądowy). Auditowany zakład nie zostanie poinformowany o terminie auditu niezapowiedzianego, ale audit ten będzie przeprowadzany w godzinach pracy zakładu, może również obejmować nocną zmianę (jeśli taka istnieje). W uzasadnionych przypadkach, mogą zostać wyznaczone dni, które będą wyłączone z możliwości przeprowadzenia auditu niezapowiedzianego. Daty te będą uzgodnione z wyprzedzeniem między firmą a jednostką certyfikującą. Uzasadnionym powodem może być np.: przerwa w produkcji.

 

Firma może dobrowolnie zgłosić chęć przeprowadzania w programie niezapowiedzianych auditów obydwu auditów przeglądowych.

 

Jeśli auditor nie zostanie wpuszczony na zakład podczas niezapowiedzianej wizyty, certyfikat FSSC 22000 firmy zostanie zawieszony. Jeśli w ciągu kolejnych 6 miesięcy nie odbędzie się audit niezapowiedziany, certyfikat FSSC 22000 zostanie wycofany.

 

 

Nowe wymaganie dotyczące Food Defence – system obrony żywności przed celowym skażeniem

Organizacja powinna posiadać udokumentowaną i co roku przeglądana procedurę obrony żywności. Powinna być przeprowadzana ocena zagrożeń, w celu identyfikacji potencjalnych zagrożeń i priorytetyzacja środków zapobiegawczych do obrony żywności.

 

Nowe wymaganie dotyczące Food Fraud - obrona przed zafałszowaniami żywności

Organizacja powinna posiadać udokumentowaną procedurę oceny podatności na zafałszowania żywności w celu zidentyfikowania potencjalnych luk w zabezpieczeniach i priorytetyzacji środków zapobiegających zafałszowaniu żywności.

 

* Gdyby termin ten uległ zmianie, będziemy Państwa na bieżąco informować.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.