Postępowanie z niezgodnościami w FSSC 22000 wersji 4.1

Postępowanie z niezgodnościami w FSSC 22000 wersji 4.1

Zgodnie z nowymi wymaganiami FSSC wersja 4.1 niezgodności podniesione podczas auditu można przyporządkować do jednej z poniższych kategorii:

  • Mała niezgodność
  • Duża niezgodność
  • Krytyczna niezgodność

 

Mała niezgodność zostanie podniesiona, gdy zaistniała rozbieżność nie wpływa na zdolność systemu zarządzania do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.

 

1) W przypadku małej niezgodności wydanej podczas auditu firma musi przedstawić proponowany plan działań korygujących w ciągu trzech (3) miesięcy po audicie.

2) Działania korygujące firma powinna zakończyć w ciągu 12 miesięcy od auditu.

3) Auditor wiodący dokona przeglądu planu działań korygujących, zakwestionuje go lub zatwierdzi, jeśli jest on do przyjęcia.

4) Wdrożenie planu działań korygujących zostanie poddane przeglądowi najpóźniej podczas następnego zaplanowanego auditu na miejscu. Auditor wiodący dokona przeglądu planu działań naprawczych i określi jego skuteczność we wdrażaniu.

5) Duża niezgodność zostanie podniesiona (odpowiedzialność za zarządzanie i alokację zasobów) w przypadku nieukończenia zatwierdzonego planu działania podczas następnego zaplanowanego auditu na miejscu.

 

Duża niezgodność zostanie podniesiona, gdy zaistniała rozbieżność wpływa na zdolność systemu zarządzania do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.

 

1) W przypadku stwierdzenia dużej niezgodności podczas auditu, klient musi dostarczyć Jednostce Certyfikującej wiarygodne dowody na badanie czynników przyczynowych i ryzyka oraz proponowany plan działań korygujących. Dowody powinny zostać dostarczone w ciągu 14 dni po audicie do Jednostki Certyfikującej.

2) Duża niezgodność powinna zostać zamknięta w ciągu kolejnych 14 dni poprzez wykonanie działań korygujących.

3) Auditor wiodący dokonuje przeglądu planu działań korygujących, w razie potrzeby kwestionuje go i określa jego skuteczność oraz zatwierdza. Auditor wiodący może przeprowadzić audit uzupełniający (dodatkowy) w celu zweryfikowania wdrożenia działań korygujących i zamknięcia dużej niezgodności.

4) Krytyczna niezgodność jest podnoszona w przypadku nieukończenia zatwierdzonego działania korygującego.

Zakończenie działań naprawczych może zająć więcej czasu w zależności od potencjalnej wagi dużej niezgodności i ilości pracy niezbędnej do wyeliminowania przyczynowych czynników.

W takich przypadkach plan działań naprawczych obejmuje wszelkie tymczasowe środki lub kontrole niezbędne do ograniczenia ryzyka do czasu wprowadzenia stałego działania naprawczego. Może być przeprowadzony audit uzupełniający w celu weryfikacji stałego działania naprawczego i zamknięcia głównej niezgodności.

 

Krytyczna niezgodność pojawia się, gdy zidentyfikowano podczas auditu niezgodność, która bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo żywności lub gdy w grę wchodzi integralność i / lub legalności certyfikacji:

 

1) W przypadku krytycznej niezgodności w certyfikowanej lokalizacji, certyfikat zostaje natychmiast zawieszony na maksymalny okres sześciu (6) miesięcy.

2) Jednostka certyfikująca przeprowadza audit dodatkowy w ciągu sześciu (6) miesięcy w celu sprawdzenia zamknięcia krytycznej niezgodności.

3) Certyfikat zostanie wycofany, gdy krytyczna niezgodność nie zostanie skutecznie rozwiązana w ciągu sześciu (6) miesięcy.

4) W przypadku stwierdzenia krytycznej niezgodności na audicie certyfikującym, pełny audit certyfikacyjny musi zostać powtórzony.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.