Najczęściej podnoszone niezgodności podczas auditów BRC Food w 2018 ro

Sprawdź z jakiego powodu najczęściej podnoszone były niezgodności podczas auditów BRC Food w 2018 roku

BRCGS nadzoruje bezpieczeństwo, legalność i jakość dużej ilości produktów i usług. Na podstawie raportów z auditów przygotowano statystyki wyników certyfikacji.

 

BRC przedstawiło zestawienie, na którym wskazuje najczęściej podnoszone niezgodności podczas auditów BRC Food w 2018 roku.

  • Na początku listy znajdują się klauzule odnoszące się do utrzymania czystości: 4.4.1; 4.11.1; 4.6.1.
  • Kolejne często powtarzające się niezgodności odnoszą się do Identyfikowalności: 3 .9.2; 3.9.1 (modyfikacja w BRC Food 8).
  • Klauzula 3.4.1 odnosząca się do planowania auditów wewnętrznych (modyfikacja w BRC Food 8).
  • Klauzula 3.5.1.1 mówiąca o ocenie ryzyka dostawców i surowców (modyfikacja w BRC Food 8).
  • Klauzula 4.7.3 dotycząca dokumentowania i kontroli tymczasowych napraw (modyfikacja w BRC Food 8).
  • Klauzula 4.2.1 wskazująca na konieczność przeprowadzenia oceny ryzyka (food defence) oraz na podstawie jej wyników stworzenia planu oceny zagrożeń (modyfikacja w BRC Food 8).
  • Klauzula 4.9.2.1 nakazująca kontrolę użycia i przechowywania ostrych narzędzi.
  • Klauzula  3.5.1.2 mówiąca o procedurze zatwierdzania dostawców (modyfikacja w BRC Food 8).
  • Klauzula 4.9.1.1 o kontroli substancji chemicznych .
  • Klauzula 2.5.1 odnosząca się do 4 kroku kodeksu żywnościowego, czyli opracowania schematów przebiegu procesu dla każdego produktu.
  • Klauzula 4.7.1 mówiąca o stosowaniu udokumentowanym harmonogramie zaplanowanych przeglądów wszystkich urządzeń i sprzętu.
  • Klauzula 6.4.2 dotycząca kalibracji urządzeń pomiarowych i monitorujących.

 

Warto zwrócić uwagę, że połowa z wyżej wymienionych klauzul uległa modyfikacjom w BRC Food wersja 8, co może spowodować dalsze trudności w uzyskaniu zgodności z ww. klauzulami. Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom ISOQAR oferuje szkolenia otwarte i zamknięte ze zmian w nowej wersji standardu BRC. Więcej informacji na temat szkoleń z BRC Food wersja 8 dostępnych jest na stronie LINK.

 

Dodatkowo BRC wykonuje audity zgodności, które przeprowadzane są bezpośrednio z ramienia organizacji BRC. W 2018 roku BRC przeprowadziło łącznie 162 takie oceny na całym świecie, z czego 131 na zgodność ze standardem BRC Food.

 

Na podstawie auditów zgodności BRC przedstawiło ranking głównych 10 niezgodności po wizytach w obszarze BRC Food.

  • Audity wewnętrzne - klauzula 3.4
  • U trzymanie higieny i porządku - klauzula 4.11
  • Utrzymanie drzwi - klauzula 4.4.9 (w BRC Food w. 7); w BRC Food w. 8 została ona przeniesiona do klauzuli 4.4.8
  • Weryfikacja schematu przebiegu procesu (5 krok w kodeksie żywnościowym) - klauzula 2.6
  • Utrzymanie ścian - klauzula 4.4.1
  • Identyfikowalność - klauzula 3.9
  • Procedura utrzymania szkła - klauzula 4.9.3
  • Cele zarzadzania - klauzula 1.1.2 (w BRC Food w. 7); w BRC Food w. 8 została ona przeniesiona do klauzuli 1.1.3
  • Naprawy tymczasowe - klauzula 4.7.3
  • Konserwacja sprzętu - klauzula 4.7

 

Polecamy przeanalizować powyższe dane i porównać z Państwa ostatnim raportem z auditu BRC Food. Planując audity wewnętrzne, może warto zwrócić szczególną uwagę na wyżej wymienione klauzule jako potencjalne źródło niezgodności na kolejnym audicie. Warto także mieć na uwadze, że połowa z wyżej wymienionych klauzul uległa modyfikacjom w BRC Food wersja 8, co może spowodować dalsze trudności w uzyskaniu zgodności z ww. klauzulami.

 

Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat certyfikacji lub szkoleń ze zmian w BRC Food wersja 8 zachęcamy do kontaktu pod numerem tel. 668 932 136 lub wysłanie wiadomości za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.