Konferencja FSSC 22000 - 2019

Konferencja FSSC 22000 - 2019

W dniach 30-31.10.2019 roku odbyła się coroczna konferencja FSSC 22000.

 

Przedstawiciele FSSC, jednostek akredytujących, certyfikujących i szkoleniowych spotkali się w Amsterdamie.

 

Tegoroczne spotkanie było jubileuszem 10 lat Fundacji FSSC. Nie zabrakło na nim wspomnień i historii o początkach powstania. W tym czasie na rynku funkcjonowały już inne standardy w zakresie bezpieczeństwa żywności. Jednak tym, co wyróżniało FSSC było inne, zupełnie nowe podejście. Tworząc nowy standard, jego autorzy zaczerpnęli z innych systemów to, co uznali za najlepsze i dodali do tego swoje wymagania. FSSC odróżnia się od innych standardów uznawanych przez GFSI, takich jak BRC i IFS, przede wszystkim podejściem wykorzystywanym w systemach ISO. Jest to system zarządzania organizacją a nie tylko poszczególnymi jej elementami.

 

Przedstawiciele FSSC w trakcie konferencji opowiadali jak system przez lata zmieniał się i rozwijał. Obecnie obejmuje on swoim zakresem praktycznie cały łańcuch żywnościowy.

 

Na spotkaniu szeroko omawiano temat dalszego rozwoju standardu FSSC 22000 oraz zaprezentowało główne kierunki działania, m.in.:

- budowanie świadomości o istnieniu i celach standardu FSSC 22000

- prezentacja materiałów i wsparcia od FSSC: webinaria, baza myFSSC, newslettery, strona internetowa, media społecznościowe (LinkedIn i Twitter), obecność na konferencjach.

 

FSSC jest standardem międzynarodowym, dlatego jego reprezentantów możemy spotkać praktycznie na całym świecie (Ameryka Południowa, południowa Azja, Indie, USA, Japonia, Chiny).

 

Podczas całej konferencji panowała atmosfera otwartości. Przedstawiciele FSSC chętnie zbierali pytania i opinie na temat zmian w FSSC, takich jak nowy portal FSSC, czy 5 wersja standardu.

 

Jedną z przyczyn wydania 5-tej wersji standardu była publikacja nowej wersji ISO 22000:2018, na której oparte jest FSSC 22000. Tematowi zmian w ISO 22000:2018 poświęcona była oddzielna prezentacja, w trakcie której omawiano m.in.:

- wprowadzenie struktury wysokiego poziomu (HLS),

- ujednolicenie dla lepszej integracji systemów zarządzania opartego na ryzyku:

* organizacyjne: ryzyka i szanse biznesowe
* operacyjny: ryzyka i zagrożenia bezpieczeństwa żywności (HACCP)

- przeorganizowanie wymagań w normie dla lepszego zrozumienia podejścia procesowego (PDCA) na poziomie organizacyjnym i operacyjnym,

- w zakresie HACCP wprowadzenie znaczącego zagrożenia oraz bardziej klarowne wyjaśnienie PRP, oPRP, CCP,

- dopisanie wielu definicji (również z ISO 9001).

 

Podczas konferencji głos zabrała również przedstawicielka GFSI, która zapowiedziała wydanie 8 wersji przewodnika GFSI w 2020 roku.

 

W trakcie tego dwudniowego wydarzenia był również czas na relaks, zabawę i integrację. W tym roku FSSC zaprosiło uczestników do kasyna, gdzie odbyły się występy artystyczne i wspólna kolacja, podczas której zespół FSSC zaprezentował swoje umiejętności artystyczne i zapraszał uczestników do wspólnej zabawy.

 

Spotkanie tradycyjnie zakończyło się zaproszeniem na kolejną konferencję, która odbędzie się w październiku 2020 roku.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.