Kiedy zostanie opublikowana nowa siódma wersja normy IFS Food?

IFS Food 7 został opublikowany 6 października 2020 roku.

Więcej informacji na temat zmian w najnowszym wydaniu standardu dostępnych jest na STRONIE.

 

Podsumowanie corocznej konferencji IFS dla jednostek certyfikujących – IFS Annual Certification Body Conference 2018. Garść gorących wiadomości.

 

W dniach 16 – 17 października, odbyła się kolejna konferencja IFS dla jednostek certyfikujących. Ostatnie trzy konferencje organizowane były kolejno: w Madrycie, Paryżu i Mediolanie. Po czterech latach konferencja znów wróciła do stolicy Niemiec – Berlina.

 

Jak co roku, święto IFS odbyło się w ciekawym miejscu. Był to hotel, który w przeszłości, pełnił funkcję basenu publicznego powstałego w 1902 roku. 

 

W konferencji wzięło udział ponad 100 osób. Uczestnikami byli przedstawiciele jednostek z całej Europy, wśród nich nie mogło zabraknąć również przedstawiciela ISOQAR.

 

Coroczne spotkanie IFS rozpoczął od przywitania uczestników Prezes International Featured Standards Stephan Trump, który w kolejnym etapie przedstawił uczestnikom nową misję i wizję IFSu.

 

Dodatkowo omówił wyzwania stojące przed wszystkim stronami zaangażowanymi w certyfikację IFS, osiągnięcia oraz najważniejsze fakty, liczby oraz trendy związane z rozwojem certyfikacji norm z rodziny IFS.

 

Fakty, liczby i trendy w skrócie.

W 2017 roku na całym Świecie wydano ponad 22000 certyfikatów IFS (wszystkie normy).

W samej Europie, aż 20801 certyfikatów. Dla przykładu w Północnej Ameryce wydano tylko 348 certyfikatów IFS.

 

Największy udział w certyfikatach IFS stanowią nadal certyfikaty IFS Food. W sumie w całym 2017 roku wydano 16686 takich certyfikatów. Znaczny udział stanowią również certyfikaty IFS Logistics. Do końca 2017 roku wydano ich blisko 2100

 

Liczba certyfikatów wydanych w Polsce w latach 2016/2017 osiągnęła poziom odpowiednio: 713/788 certyfikatów IFS Food.

 

Prezes International Featured Standards kilka razy powtarzał podczas swojej prezentacji, że najważniejsze jest zaufanie. Zaufanie do łańcucha żywnościowego, do procesu certyfikacji, do jednostek certyfikujących i auditorów. Według Stephana Trumpa to istotna wartość, bez której certyfikacja nie mogłaby istnieć.

 

Pierwszego dnia zaprezentowano również działania marketingowe, jakie podejmowane są przez właściciela norm IFS w celu podnoszenia ich rozpoznawalności. Obecnie IFS prowadzi zakrojone na dużą skalę działania marketingowe w regionie centralnej i wschodniej Europy. Za ten region odpowiada Marek Marzec, reprezentant zespołu IFS. W ostatnim roku, IFS prowadził też szereg działań marketingowych na dalekim Wschodzie.

 

Ważnym punktem konferencji jak zawsze był wykład na temat Integrity Program.

Ta część konferencji cieszy się największym zainteresowaniem wśród uczestników. Podczas tej sesji prezentowane są między innymi wyniki auditów oceny, podniesionych niezgodności krytycznych, czy Major oraz wszystkich działań związanych z Integrity Program.

 

Pod koniec pierwszego dnia omówiono temat: IFS Zarządzanie Auditorami oraz nowości w procesie certyfikacji IFS HPC oraz IFS PACsecure.

 

Na sam koniec zaprezentowano nową aplikację IFS Dashboard. Aplikacja ta będzie dostępna dla wszystkich użytkowników IFS: certyfikowanych firm, auditorów, zatwierdzonych konsultantów, sieci handlowych, czy jednostek certyfikujących. IFS Dashboard ma służyć do śledzenia nowości lub kryzysów związanych z bezpieczeństwem żywności i jej jakością oraz zmian w prawie żywnościowym. Użytkownicy nie będą musieli przeszukiwać kilku stron internetowych, portali oraz blogów w poszukiwaniu interesujących ich informacji.  IFS Dashboard ma być platformą, która w jednym miejscu będzie informować o nowościach. Podstawowa wersja IFS Dashboard będzie dostępna użytkownikom za darmo. Dodatkowe funkcjonalności i możliwości mają być płatne. IFS Dashboard, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ma być dostępna od listopada 2018.

 

Jak zawsze podczas konferencji pojawił się temat kwalifikacji i utrzymania kompetencji przez auditorów. GFSI planuje wprowadzić nowe zasady kwalifikacji auditorów, rozpoczynające się od obowiązkowego egzaminu. Egzamin będzie przeprowadzany on-line i obejmować będzie 120 pytań.  Na jego rozwiązanie przewidziane będą 3 godziny. Egzamin ten będzie dostępny tylko w języku angielskim i składać się będzie z pytań wielokrotnego wyboru z jedną poprawną odpowiedzią. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku kandydat w kolejnym kroku przystąpi do egzaminów wymaganych przez IFS. Jeżeli nie zda egzaminu IFS dwukrotnie, okres karencji został zmniejszony z 2 lat do roku. Obecnie zakwalifikowani auditorzy również będą musieli podejść do egzaminu GFSI.

 

Pierwszy dzień zakończył się rozmowami przy „narodowych stołach”: stół niemiecki, stół włoski, stół hiszpański, stół regionu CEE, itp.

 

Drugiego dnia przedstawiono status kilku norm: IFS Brokres, IFS Logistics, IFS Wholesale/C&C.

W trzech grupach pracujących równolegle omówiono tematy związane z przeglądem wymagań IFS  Broker, spraw dotyczących podnoszenia kwalifikacji przez auditorów -  Auditor Training i sposóbu funkcjonowania i korzystania z portalu: Auditor portal.

 

W kolejnej części zaprezentowano tematy związane z wersją 6.1 IFS Food i wersją 7 IFS Food. Przedstawiono nowy format raportu i nową wersję oprogramowania do raportowania IFS - Audit Xpress.

 

Podczas drugiego dnia przedstawiono również wyniki związane z przeglądem funkcjonowania nowych wymagań związanych z Food Fraud.

 

W sumie przeglądnięto 1201 raportów. Główny wniosek: trudno sobie wyobrazić ocenę wymagań 4.12 jako nie mające zastosowania (N/A).

 

Publikacja nowej wersji normy IFS Food planowana jest w połowie roku 2019.

Wersja 6.1 IFS Food podlega przeglądowi, rozdział po rozdziale. Obecnie zakończono przegląd rozdziału 2.

 

Proces przeglądu Rozdziału 1 polegał na usunięciu powtórzeń, uproszczeniu Protokołu Auditu, przeniesieniu wymagań dotyczących jednostek certyfikujących do Części 3 normy IFS oraz przeniesieniu części definicji do słownika.

 

Prace nad Rozdziałem 2 wiązały się z przedstawieniem Grupie roboczej zmian zaproponowanych podczas obowiązywania wersji 6 i 6.1, z przekazaniem ich do przeglądu jednostce akredytacyjnej Dakks oraz omówieniu komentarzy do listy kontrolnej w ramach przeglądu zespołu technicznego IFS.

 

Planowane prace nad Rozdziałem 3 będą wiązały się z:

  • przeglądem zakresów produktów (3, 7, 11) i zakresów technologicznych A i B związanych z kwalifikacją auditora,
  • zmianami w procesie rozszerzania zakresu dla Product Scope: 3, 7, 11, oraz
  • zakresami technologicznymi A i B.

 

W związku z przeglądem wersji 6.1 nie planuje się zmian w ogólnym systemie zakresu produktów w wersji 7. Nowe wymagania mają w założeniu ułatwić proces kwalifikacji auditorów dla zakresu technologii A.

 

Prace nad Rozdziałem 4 będą polegały na powiązaniu Części 4 normy IFS z obowiązkowymi polami i zmianami w oprogramowaniu Audit Xpress. IFS rozważa również dodanie do nowej wersji normy wymagań dotyczących ochrony danych.

 

Dodatkowo planowane są prace związane z przegrupowaniem lub przeglądem załączników normy IFS Food, czy z powstaniem nowego obszernego słownika do normy IFS.

 

O kolejnych nowościach będziemy Państwa informować, jak tylko się o nich dowiemy.

 

Autor:  Paweł Dąbrowski - Dyrektor Zarządzający ISOQAR CEE

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.