IFS Food Safety Check - Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS

IFS wprowadza niezapowiedziane kontrole IFS Food Safety Checks

Celem kontroli bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) jest sprawdzenie, czy firma spełnia wymogi IFS dotyczące HACCP, higieny i zwalczania szkodników w codziennych operacjach, a tym samym czy stale gwarantuje bezpieczeństwo i jakość żywności, a także bezpieczeństwo i jakość produktu.

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check)  jest dobrowolna i określa, czy IFS Food Standard 6.1 (dla zakładów spożywczych) lub IFS Wholesale wersja 2 (dla hurtowni) jest wdrażany w codziennej praktyce. Zapowiedziany audyt IFS Food w połączeniu z niezapowiedzianą kontrolą bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) jest równoważny niezapowiedzianemu audytowi IFS Food.

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) jest przeprowadzana jako niezapowiedziany audit i może być wykonana w dowolnym momencie, nawet w przypadku braku zarządu, przedstawiciela ds. zarządzania jakością lub zarządzania zakładem. Warunkiem wstępnym przeprowadzenia kontroli bezpieczeństwa żywności IFS jest to, że firma w czasie kontroli funkcjonuje normalnie (prowadzi produkcję - w przypadku zakładów spożywczych).

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) może być przeprowadzona tylko wtedy, gdy firma posiada ważny certyfikat IFS. Okres ważności certyfikatu, przy rejestracji do kontroli, musi wynosić co najmniej 6 miesięcy po to, aby zagwarantować jej niezapowiedziany charakter. Z tego powodu zainteresowane firmy powinny zarejestrować się do kontroli bezpieczeństwa żywności IFS jak najszybciej po wydaniu certyfikatu przez ich jednostkę certyfikującą. W uzasadnionych indywidualnych przypadkach IFS Management GmbH zastrzega sobie prawo do odstąpienia od tej reguły. 

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) może być zamówiona tylko bezpośrednio przez firmę posiadającą certyfikat IFS, w której ma zostać ona przeprowadzona. Zamówienie na kontrolę można składać od 1 marca 2019 roku, na stronie internetowej IFS (www.ifs-certification.com). Zamówienie jest wiążące po pełnym wypełnieniu formularza zamówienia online i zaakceptowanieu ogólnych warunków handlowych oraz formy płatności (zaliczka). Umowę między firmą a IFS Management GmbH uznaje się za zawartą z chwilą zapłaty faktury.

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS jest przypisana tylko do jednego terminu ważności certyfikatu, a zamówienie odnosi się do jednej kontroli bezpieczeństwa żywności IFS.

 

Koszty kontroli bezpieczeństwa żywności IFS można znaleźć w aktualnym harmonogramie opłat i są one płatne z góry bezpośrednio do IFS Management GmbH. Kontrola przeprowadzana jest przez dwóch audytorów. Wszystkie koszty dodatkowe związane m.in. z podróżą audytorów zostaną zafakturowane po kontroli.

 

Tak jak w przypadku niezapowiedzianego auditu IFS, firma może zablokować 10 dni, w których kontrola bezpieczeństwa nie będzie mogła być przeprowadzona. Te 10 dni operacyjnych można podzielić na maksymalnie 3 okresy i uwzględnić w nich specyficzne dla firmy powody, takie jak planowane wizyty klientów lub święta. Firmy produkujące sezonowo nie mogą przydzielać czasów blokowania gwaratnując tym samym, że kontrola może być przeprowadzona w całym sezonie.

 

We wszystkich pozostałych okresach należy zapewnić warunki umożliwiające przeprowadzenie kontroli bezpieczeństwa żywności IFS oraz zapewnić obecność w firmie przynajmniej jednej poinformowanej osoby kontaktowej. IFS Management GmbH musi być informowany o wszystkich krótkoterminowych zmianach dotyczących okresów zablokowanych, w których kontrola bezpieczeństwa żywności IFS nie może mieć miejsca (np. przestoje w produkcji spowodowane konserwacją / naprawami / siłami wyższymi lub inne realizowane procedury certyfikacyjne). Tego typu informacje należy przekazywać za pośrednictwem poczty elektronicznej bezpośrednio do IFS Management GmbH.

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS może nie zostać przeprowadzona w 3 przypadkach:

a) audytor nie uzyskuje dostępu, mimo że firma prowadzi bieżącą działalność (firma odmówiła wstępu Auditorowi)

W takim przypadku IFS usuwa znak dotyczący rejestracji firmy do kontroli bezpieczeństwa żywności IFS w bazie danych IFS i przekazuje sprawę do właściwej jednostki certyfikującej oraz do Programu Integralności IFS do dalszych badań i decyzji. Koszty niezrealizowanej kontroli bezpieczeństwa żywności IFS firma ponosi, zgodnie z aktualną tabelą opłat IFS oraz koszty podróży.

b) niezapowiedziany audyt certyfikacyjny lub procedura związana z innym programem odbywa się w tym samym czasie, co Kontrola Bezpieczeństwa Żywności IFS, a firma nie może obsługiwać obu audytów / wizyt. W tej sytuacji firma ponosi połowę opłaty zgodnie z tabelą oraz pełne koszty podróży Auditorów.

c) główne procesy w zakresie certyfikacji nie są realizowane w czasie kontroli bezpieczeństwa żywności IFS z powodu nieprzewidzianych okoliczności. W tym wypadku, podobnie jak poprzednio, firma ponosi połowę opłaty zgodnie z tabelą oraz koszty podróży Auditorów.

 

W przypadkach opisanych w punktach b) i c) zespół IFS zorganizuje kolejną kontrolę bezpieczeństwa żywności IFS w ramach ważności odpowiedniego certyfikatu IFS.

 

O zgłoszeniu firmy do IFS Food Safety Check zostaną poinformowani: jednostka certyfikująca oraz detaliści, którzy zapisali daną firmę w ulubionych w bazie IFS.

 

Po IFS Food Safety Check zakończonym pozytywnym wynikiem firma otrzymuje od IFS Management GmbH list potwierdzający spełnienie wymagań kontroli. Jeśli kontrola bezpieczeństwa żywności zostanie oceniona jako „pozytywna”, ale zostaną wykryte poważne niedociągnięcia, firma otrzyma również list potwierdzający i pisemną informację, że odpowiednie działania naprawcze są wymagane i zostaną sprawdzone przez właściwą jednostkę certyfikującą podczas następnego audytu odnowienia.

 

W przypadku niepowodzenia podczas IFS Food Safety Check, o tym fakcie informowani zostaną: jednostka certyfikująca, która wydała certyfikat IFS oraz detaliści, którzy mają firmę zapisaną na listach w bazie IFS. Dodatkowo raport z IFS Food Safety Check przekazywany jest do analizy przed IFS Integrity Program oraz do jednostki certyfikującej, która może dokonać zawieszenia certyfikatu IFS.

 

Checklista wymagań oraz dodatkowe informacje o IFS Food Safety Check są dostępne na stronie

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.