IFS Food version 8 | Nowa wersja standardu IFS

IFS Food version 8 | Nowa wersja standardu IFS

W dniu 18 kwietnia 2023 roku opublikowano nową wersję standardu IFS Food v8. Jest to jedna z najważniejszych i najbardziej uznanych norm dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności na świecie. Standard ten określa wymagania dla producentów i dostawców żywności, którzy chcą zapewnić swoim klientom bezpieczeństwo i wysoką jakość swoich produktów.

 

Główne zmiany w IFS Food wersja 8

 

Nowa wersja standardu IFS Food v8 zawiera wiele zmian i ulepszeń w porównaniu do poprzedniej wersji. Najważniejsze z nich to:

 

  • Dostosowanie do wymagań nowej wersji Codex Alimentarius oraz norm ISO 22003-2 i GFSI Benchmarking.
  • Ocena "B" ponownie została sklasyfikowana jako odchylenie, co pozwala firmom na określenie korekt oraz działań korygujących, mających na celu nieustanne doskonalenie.
  • Wprowadzono status IFS Star, który będzie informować o niezapowiedzianym charakterze przeprowadzonego audytu. W ten sposób, partnerzy w łańcuchu dostaw mogą od razu zobaczyć, że certyfikowana firma wyróżnia się spośród innych.
  • Poprawiono proces raportowania, zmniejszono liczbę zasad doktrynalnych i pozostałych wymagań administracyjnych, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z wymaganiami dokumentacyjnymi GFSI i akredytacji.
  • Przebudowana lista kontrolna konsekwentniej odzwierciedla proces audytu. Na przykład, obrona żywności jest teraz częścią rozdziału 4.
  • Firmy muszą zdefiniować cele dla każdego z czterech wymiarów kultury bezpieczeństwa żywności.
  • Na certyfikacie IFS możliwe jest dodanie oznaczenia EU PDO (chroniona nazwa pochodzenia) lub PGI (chronione oznaczenie geograficzne).
  • Słownictwo na liście kontrolnej jest bardziej spójne i klarowne aby lepiej wyjaśnić intencje wymagań. Również słowo „ocena” ponownie staje się „audytem”, zgodnie z ISO 22003-2.

 

Oś czasu IFS Food 8

 

Audyty IFS Food w wersji 8 będą możliwe od 1 października 2023 roku i staną się obowiązkowe dla wszystkich certyfikowanych organizacji od 1 stycznia 2024 roku.

 

Ogólnie rzecz biorąc, IFS Food w wersji 7 przestanie obowiązywać 31 grudnia 2023 roku. W niektórych wyjątkowych sytuacjach będzie można stosować wersję 7 IFS Food po 1 stycznia 2024 roku, ale nie dłużej niż do 31 grudnia 2024 roku. Poniżej opisano sytuacje, do których ten wyjątek się odnosi:

 

  • Dla niezapowiedzianych audytów: IFS Food wersja 8 będzie obowiązywać, gdy okno audytowe rozpocznie się 1 października lub później.
  • W przypadku audytów obejmujących wiele lokalizacji (multi-site audits): wszystkie lokalizacje oraz centrala muszą być audytowane zgodnie z tą samą wersją standardu. Po 1 stycznia 2024 roku, wersja 8 będzie obowiązywać we wszystkich audytach przeprowadzanych w centrali.
  • W przypadku ponownego audytu (follow-up audit): jeżeli audyt „główny” odbył się zgodnie z wersją 7 przed 1 stycznia 2024 r., wersja 7 ma zastosowanie do audytu ponownego (follow-up audit).
  • W przypadku audytów rozszerzających: jeśli "główny" audyt odbył się zgodnie z wersją 7 przed 1 stycznia 2024 roku, to w przypadku audytu rozszerzającego również będzie obowiązywać wersja 7.

 

Skąd pobrać IFS Food 8?

 

Standard IFS Food 8 jest dostępny w językach angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim. Jednak wersja polska na razie nie jest dostępna. Kolejne wersje językowe zostaną opublikowane w późniejszym czasie.

 

Standard IFS Food v8 w języku angielskim można pobrać z oficjalnej strony IFS.

 

W jaki sposób ISOQAR może pomóc Twojej organizacji w dostosowaniu systemu zarządzania do wymagań nowej wersji standardu IFS Food 8?

 

Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat zmian w najnowszym wydaniu standardu IFS Food 8 zapraszamy do udziału w szkoleniach organizowanych przez Akademię ISOQAR. Szczegółowe informacje oraz terminy dostępne na stronie.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.