Co mogłaby zrobić firma spożywcza w czasie pandemii COVID-19?

Co mogłaby zrobić firma spożywcza w czasie pandemii COVID-19?

Przede wszystkim zachować spokój i nie panikować.

 

A zaraz potem:

1.  Zorganizować spotkanie zespołu kryzysowego.

2.  Zidentyfikować i omówić możliwe kwestie zewnętrzne i wewnętrzne.

3.  Przeanalizować zidentyfikowane kwestie.

4.  Określić ryzyko i możliwości dla zidentyfikowanych kwestii.

5.  Określić zadania dla zidentyfikowanych możliwości.

6.  Określić sposób monitorowania zidentyfikowanych kwestii oraz plan komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

 

Co jeszcze mogłaby zrobić firma z branży spożywczej?

Firmy mogłyby:

  • oddelegować do pracy zdalnej pracowników z działów, które mogą taką pracę świadczyć, ze szczególnym uwzględnieniem pracowników dojeżdżających publicznymi środkami komunikacji.
  • wprowadzić kilkunastominutową przerwę przy przekazywaniu zmian tak, aby pracownicy z różnych zmian nie mieli ze sobą bezpośredniego kontaktu.
  • wprowadzić podwyższony reżim higieniczny w całym zakładzie.
  • wzmocnić monitoring kontroli zdrowia pracowników.
  • zmienić zasady przyjmowania dostaw.
  • zmienić zasady dostarczania towaru do klientów.
  • udostępnić pracownikom żele oraz mydło antybakteryjne.
  • zakazać wyjazdów do krajów z listy WHO.
  • wprowadzić kwarantannę dla osób wracających z terenów objętych epidemią.
  • odradzać pracownikom udziału w imprezach masowych.
  • ograniczyć wyjazdy służbowe.
  • zwiększyć częstotliwości wymian powietrza.
  • wprowadzić lub zwiększyć częstotliwość dezynfekcji klamek oraz sprzętów, z którymi kontakt mają klienci.
  • wprowadzić wideo-konferencje, jako narzędzie do organizacji spotkań.
  • wprowadzić spożywanie posiłków w czasie przerw w mniejszych grupach.
  • wprowadzić podczas posiłków oddzielny stół dla każdego pracownika, używanie jednorazowych sztućców.
  • zmienić sposób witania się.
  • zobowiązać osoby posiadające laptop lub telefon służbowy do ich codziennego zabierania do domu i pozostawania w gotowości do wykonywania swoich zadań w trybie pracy zdalnej.

 

Organizacja, która zostałaby dotknięta COVID-19 mogłaby zadać sobie poniższe pytania (lista nie wyczerpuje pytań, pytania ustawione są w przypadkowej kolejności):

  • Kto się zaraził?
  • Z kim osoba zarażona miała kontakt w ciągu ostatnich 7 - 14 dni?
  • W jaki sposób zarażona osoba poruszała się po zakładzie?
  • W jakim dziale pracuje zarażona osoba?
  • W których pomieszczeniach mogła przebywać osoba zarażona?
  • Na jakim stanowisku pracowała osoba zarażona?
  • Czy osoba zarażona miała lub mogła mieć kontakt z procesem produkcyjnym?
  • Czy osoby mające kontakt z osobą zarażoną mogły mieć kontakt z osobami z produkcji?
  • Na której zmianie pracowała zarażona osoba?
  • Czy w ciągu ostatnich 14 dni stan zdrowia osoby zarażonej był weryfikowany?
  • Jak potwierdzany był stan zdrowia (obserwacja, wywiad)?
  • Kogo powinniśmy powiadomić o wystąpieniu przypadku COVID-19 w naszym zakładzie?
  • Kto będzie kontaktował się z kontrahentami (sieciami, dystrybutorami)?
  • Kto będzie kontaktować się z jednostką certyfikująca?
  • Jak przeprowadzimy w zakładzie dezynfekcję?
  • Jaka może być skala kwarantanny?
  • Jak najszybciej możemy uruchomić produkcję po jej zatrzymaniu?
  • Co musimy zrobić, aby uruchomić produkcję?
  • Czy podejmowane przez organizację działania są zgodne z wymaganiami IFS i wewnętrznymi procedurami?
  • Kto będzie kontaktować się z mediami?
  • Kto będzie kontaktować się z bankami, firmami leasingowymi, ubezpieczycielami, itp.?
  • Jaką mamy strukturę zatrudnienia?
  • Ile osób pracujących w zakładzie możemy zaliczyć do grupy o podwyższonym ryzyku (wiek, choroby przewlekłe, posiadające dzieci, przebywające w ciągu ostatnich 14 poza Polską)?
  • Itp.

 

Biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiologiczną przedstawiciele najwyższego kierownictwa, pełnomocnicy, zespoły kryzysowe powinny pracować na bieżąco nad kwestią związaną z chorobą COVID-19 do momentu wygaśnięcia zagrożenia.

 

Organizacje powinny również na bieżąco monitorować informacje na temat COVID-19. Źródła te powinny być oficjalne i wiarygodne.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.