Co to jest ciągłość działania biznesu ISO 22301 i dlaczego Twoja firma

Co to jest ciągłość działania biznesu/ISO 22301 i dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?

Co to jest ciągłość działania biznesu/ISO 22301 i dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?

 

Być może Twoja firma ma już wdrożone plany ciągłości działania - lub inny plan awaryjny - w razie wystąpienia uciążliwego incydentu, takiego jak klęska żywiołowa.

 

Jednakże często się zdarza, że plany te niekoniecznie są oparte na odpowiedniej analizie ryzyka i mogą szybko stać się nieaktualne, przez co Twoja organizacja może zostać narażona na awarię. Efektywnie wdrożony system zarządzania ciągłością działania może znacznie poprawić sytuację.

 

Czym jest zarządzanie ciągłością działania?

BCM, czyli zarządzanie ciągłością działania ma na celu zarządzanie ryzykiem, w taki sposób aby w sytuacji przerwania działalności lub procesów biznesowych przez czynniki zewnętrzne i / lub wewnętrzne organizacja mogła dalej funkcjonować i realizować swoje cele biznesowe.

 

Działania związane z BCM zapewniają, że organizacja może skutecznie reagować w przypadku zakłóceń, a funkcje o znaczeniu krytycznym nadal zapewniają akceptowalny poziom usług.

 

Efektywny BCM można osiągnąć poprzez wdrożenie Systemu Zarządzania Ciągłością Biznesu. System ten pozwala organizacji aktualizować, kontrolować i wdrażać skuteczne plany uwzględniające nieprzewidziane zdarzenia i możliwości organizacji, a także ogólne potrzeby i wymagania biznesowe.

 

Co to jest ISO 22301?

ISO 22301:2012 (ISO 22301) to międzynarodowy standard dla Systemu Zarządzania Ciągłością Biznesu. Określa on szczegółowe wymogi dotyczące wdrożenia skutecznego Systemu Zarządzania Ciągłością Biznesu.

 

BCMS dostosowany do ISO 22301 opiera się na analizie i bierze pod uwagę organizację jako całość. Obejmuje on przywracanie po awarii i plany ciągłości działania, które koncentrują się na odzyskiwaniu określonych operacji, funkcji, witryn, usług itp.

 

Pozyskiwanie nowych kontraktów biznesowych, ochrona dochodów i zysków, odzyskiwanie sprawności po szkodliwym incydencie oraz zgodność z wymogami regulacyjnymi to zalety BCMS dostosowanego do ISO 22301.

 

System Zarządzania Ciągłością Biznesu czy Plany Ciągłości Biznesu?

Chociaż wiele organizacji będzie miało wdrożone Plany Ciągłości Biznesu, nie są one wystarczające, aby zapewnić odpowiednią ciągłość usług w przypadku zakłóceń. Same Plany są oparte na domysłach i nie są testowane, a także szybko stają się przestarzałe z powodu braku regularnej kontroli ze strony  kierownictwa.

 

System Zarządzania Ciągłością Biznesu oparty jest na kompleksowej analizie, która jest regularnie weryfikowana przez kierownictwo i aktualizowana. Świadomość BCMS istnieje w całej organizacji i jest zakorzeniona w kulturze firmy – a przy wdrożeniu samych planów ciągłości działania ta świadomość może nie istnieć.

 

Ciągłość działania i odporność na cyberataki

Odporność na cyberataki jest niezbędnym narzędziem przetrwania dla organizacji w dzisiejszym nieustannie zmieniającym się środowisku cybernetycznym i środowiskowym. Obejmuje organizacje, które nie tylko chronią się przed zakłóceniami, ale także właściwie na nie reagują.

 

Połączenie systemu ISMS (systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji) i BCMS jest najsolidniejszym sposobem na zbudowanie odporności cybernetycznej, aby organizacja mogła jak najszybciej powrócić do biznesu po ewentualnych atakach.

 

Rozpocznij swoją podróż z ISO 22301 i wprowadź w swojej firmie najskuteczniejszy system zapewnienia odporności organizacyjnej. Aby uzyskać na ten temat więcej informacji skontaktuj się z naszym biurem telefonicznie, pod numerem tel. 22 649 76 64 lub wyślij wiadomość za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.