Transfer certyfikatu definiowany jest jako uznanie istniejących i ważnych certyfikacji systemów zarządzania, przyznanych przez jedną akredytowaną jednostkę certyfikującą, przez inną akredytowaną jednostkę certyfikującą, w celu wydania własnej certyfikacji.
Do transferu certyfikacji i rejestracji można przystąpić w dowolnym momencie, najlepiej tuż po wykonanym audicie. Należy pamiętać, że jest to uznanie istniejących i ważnych certyfikacji. Dlatego też, ISOQAR przyjmie schemat auditów przeglądowych lub auditu recertyfikującego, który określiła bieżąca jednostka certyfikująca.
ISOQAR oferuje możliwość całkowicie darmowego transferu certyfikacji i rejestracji Państwa systemu zarządzania. Systemy zarządzania, które podlegają transferowi certyfikacji:
Aby przystąpić do transferu certyfikatu należy:
ISOQAR jako jednostka certyfikująca, która będzie przyjmować Państwa certyfikację i rejestrację, zobowiązana jest do sprawdzenia jej statusu. W tym celu poprosimy Państwo o przesłanie następujących dokumentów:
Transferu certyfikacji i rejestracji nie można dokonać w przypadku, gdy certyfikat został wycofany, zawieszony lub grozi mu zawieszenie. W takim przypadku zaproponujemy Państwu nową certyfikację i rejestrację.
Szczegółowe informacje o wytycznych dotyczących transferu certyfikacji i rejestracji można znaleźć na stronie internetowej IAF (International Accreditation Forum): www.iaf.nu w opracowaniu o tytule: Mandatory Document for the Transfer of Accredited Certifitaction of Management Systems.