Publikacja normy ISO/IEC 27005:2011

Publikacja normy ISO/IEC 27005:2011

Opublikowana została międzynarodowa norma ISO/IEC 27005:2011, która dostarcza menedżerom i pracownikom działów IT strukturę dla wdrożenia podejścia do zarządzania ryzykiem. To podejście ma pomóc w zarządzaniu ryzykiem systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (ISMS).

 

Zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji stanowią poważny problem dla firm ze względu na możliwość strat finansowych, utratę niezbędnych usług sieciowych czy reputacji i zaufania klientów. Zarządzanie ryzykiem jest jednym z kluczowych elementów w zapobieganiu oszustwom internetowym, kradzieżom tożsamości, uszkodzeniom witryn sieci Web, utratą danych osobowych i wielu innych incydentów związanych z bezpieczeństwem informacji. Bez solidnej struktury zarządzania ryzykiem, organizacje narażają się na wiele rodzajów zagrożeń cybernetycznych.

 

Nowa międzynarodowa norma ISO/IEC 27005:2011, Technologia informatyczna - Techniki bezpieczeństwa - zarządzanie bezpieczeństwem informacji ma na celu pomóc organizacjom wszelkich typów lepiej zarządzać bezpieczeństwem informacji.

 

Edward Humphreys, szef grupy roboczej ISO/IEC, która opracowała normę komentuje: "ISO/IEC 27005:2011 jest podstawową  normą dla tych organizacji, które chcą zarządzać swoim ryzykiem skutecznie, w szczególności, do wykazania zgodności z popularną normą zarządzania bezpieczeństwem informacji - ISO/IEC 27001. Zarządzanie ryzykiem ma kluczowe znaczenie dla dobrego zarządzania firmą i ta norma pomaga organizacjom przez wskazówki "co, jak i dlaczego" zarządzać ryzykiem bezpieczeństwa informacji w celu wsparcia celów biznesowych."

 

Obecna druga edycja normy, została poddana przeglądowi i aktualizacji między innymi w celu uwzględnienia treści następujących publikacji  dotyczących zarządzania ryzykiem:

  • ISO 31000:2009, Zarządzanie ryzykiem - Zasady i wytyczne
  • ISO/IEC 31010:2009, Zarządzanie ryzykiem - Techniki oceny ryzyka
  • ISO Guide73:2009, Zarządzanie ryzykiem - Słownictwo

 

Norma ISO/IEC 27005  jest przeznaczona do wspólnego stosowania z ISO 31000:2009 w celu pomocy organizacjom, które chcą zarządzać ryzykiem bezpieczeństwa informacji w podobny sposób jak zarządzają "innymi" zagrożeniami.

 

ISO/IEC 27005:2011 pomoże we wdrożeniu normy ISO/IEC 27001 (system zarządzania bezpieczeństwem informacji), która opiera się na podejściu do zarządzania ryzykiem. Znajomość pojęć, modeli, procesów i terminologii określonych w normie ISO/IEC 27001 oraz ISO/IEC 27002 jest istotna dla pełnego zrozumienia niniejszej normy międzynarodowej. Proces zarządzania ryzykiem bezpieczeństwem informacji składa się z następujących elementów:

  • Ustanowienia kontekstu
  • Oceny ryzyka
  • Postępowania z ryzykiem
  • Akceptacji ryzyka
  • Informowanie o ryzyku i
  • Monitorowanie oraz przegląd ryzyka.

 

Jednakże, ISO/IEC 27005:2011 nie zapewnia żadnych szczegółowych metod zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa informacji, a jedynie podejście. Od organizacji zależy zdefiniowanie swojego stanowiska do zarządzania ryzykiem, w zależności od na przykład: zakresu systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, kontekstu zarządzania ryzykiem czy sektora przemysłu. 

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.