Dziesięć kroków do skutecznej ochrony informacji i danych

Dziesięć kroków do skutecznej ochrony informacji i danych w Twojej firmie

W dzisiejszych czasach wiele firm prowadzi swoją działalność w złudnym wrażeniu dotyczącym bezpieczeństwa ich danych.

 

Myślimy, że wszystko jest chronione przez zabezpieczenia sieciowe i regularne aktualizacje systemów bezpieczeństwa – nie dopuszczamy do siebie myśli, że moglibyśmy się stać ofiarą cyberataku.

 

Mało kto wie, że luki w standardowym oprogramowaniu i systemach są często spotykane i mogą być wykorzystane przez niepowołane osoby.

 

Większość firm, które stały się ofiarami cyberataku, nawet nie zdaje sobie sprawy, że naruszono ich system - dowiadują się o tym już po fakcie.

 

Poniżej przedstawiamy listę niezbędnych praktyk bezpieczeństwa, do których każdy powinien się stosować, aby skutecznie chronić kluczowe informacje i dane w swojej firmie:

 

1. Mów swoim pracownikom o zagrożeniach związanych z phishingiem i złośliwym oprogramowaniem. Większość ludzi nie rozumie, że klikanie w linki zawarte w mailach lub otwieranie załączników od nieznanych nadawców, może potencjalnie zniszczyć firmę. Tylko 58% pracowników ankietowanych niedawno przez Cisco było świadomych ryzyka, jakie to niesie dla informacji korporacyjnych, natomiast 39% stwierdziło, że ochrona danych leży po stronie firmy, a nie ich.

 

2. Opracuj skuteczne polityki i procedury, które zapewnią kompleksowe zabezpieczenia systemu, w tym politykę w zakresie korzystania z urządzeń mobilnych, możliwości pracy z domu, szyfrowania i pobierania aplikacji.

 

3. Upewnij się, że Twoi pracownicy przeczytali i zrozumieli te polityki oraz powody ich wdrożenia, a także, że istnieje ogólna świadomość celowości zachowania bezpieczeństwa informacji u Twoich pracowników i współpracowników.

 

4. Używaj tylko najnowszego oprogramowania, regularnie je aktualizuj oraz korzystaj z najaktualniejszych wersji programów antywirusowych.

 

5. Regularnie przeprowadzaj ocenę podatności na zagrożenia oraz testy Twojej strony internetowej i infrastruktury w celu zapewnienia, że jesteś na bieżąco ze zmieniającymi się zagrożeniami.

 

6. Używaj unikalnych, niesłownikowych haseł alfanumerycznych. Często zmieniaj hasła. Nigdy nie używaj tych samych haseł na wielu stronach.

 

7. Rób zakupy tylko za pośrednictwem bezpiecznych stron internetowych - czyli tych, gdzie przy adresie URL wyświetlają się kłódki, a sam adres rozpoczyna się skrótem "https".

 

8. Ignoruj niechciane wiadomości email, proszące o kliknięcie w linki lub otwarcie załączników.

 

9. Bądź sceptyczny podczas przeglądania mediów społecznościowych – unikaj video oraz linków, które wyświetlają szokujące filmy dla dorosłych lub inne linki, które sprawiają wrażenie zbyt dobrych, aby mogły być prawdziwe.

 

10. Wdróż system zarządzania bezpieczeństwem informacji (ISMS), który kompleksowo podchodzi do kwestii bezpieczeństwa informacji. Swoim zakresem obejmuje zarówno czynnik ludzki jak i stosowane w firmie procesy i technologie. Norma ISO 27001 zawiera wytyczne dotyczące ustanowienia skutecznego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.

 

 

ISO 27001 to międzynarodowa norma zarządzania bezpieczeństwem informacji i związanych z nią najlepszych praktyk, które pomogą Twojej firmie chronić zasoby informacyjne, zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi.

Certyfikat ISO 27001 da Twoim Klientom gwarancję, że ich dane są dobrze chronione.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.