Certyfikacja ISO 28000

Certyfikacja ISO 28000

Wobec stale rosnącej globalizacji przez ostatnie lata notuje się znaczny wzrost handlu światowego. Tym samym powoduje to zwiększenie potrzeb zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa łańcucha dostaw, który może zostać zagrożony przez oszustwa, piractwo czy terroryzm.

 

Według Alana Brydena, Sekretarza Generalnego ISO, zagrożenia na rynku międzynarodowym, nie znają granic i mogą dotyczyć bezpieczeństwa na wszystkich etapach procesu zaopatrzenia. Według badań roczne globalne straty powstające w trakcie transportu wynoszą od 30 do 50 miliardów dolarów.

 

Wobec powyższego, bezpieczeństwo dostaw staje się fundamentalnym tematem, który pozwala na prawidłowe funkcjonowanie organizacji należących do szeroko pojętego rynku transportowego. Ma to znaczny wpływ na zmniejszenie ryzyka ludzi i towarów w łańcuchu dostaw oraz powoduje wzrost wiarygodności firmy i pozwala na minimalizację kosztów.

 

Odpowiadając na potrzeby handlu globalnego ISO stworzyła serie norm ISO 28000, które wpisują się w obecne problemy i obawy branż związanych z transportem, spedycją oraz logistyką.

 

Te międzynarodowe standardy dotyczą systemów zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw i mogą być stosowane przez organizacje o różnej wielkości, które zajmują się produkcją, usługami, magazynowaniem lub transportem lotniczym, kolejowym, drogowym i morskim, na każdym etapie procesu produkcji lub dostaw. Pozwalają na zapewnie bezpieczeństwa ładunku i osób, przy jednoczesnym ułatwieniu handlu międzynarodowego.

 

System bazuje na strukturze normy ISO 14001 i opiera się na ocenie ryzyka poszczególnych elementów procesów (finansowych, produkcyjnych, przepływu informacji itp.) obejmując swoim zasięgiem przepisy dotyczące:

  • ustanowienia, wdrożenia, utrzymywania i doskonalenia systemu zarządzania bezpieczeństwem,
  • zapewnienia zgodności z polityką zarządzania bezpieczeństwem,
  • wykazania zgodności,
  • ubiegania się o certyfikat / rejestrację zgodności przez akredytowaną organizację strony trzeciej, lub
  • dokonania samostanowienia i własnej deklaracji zgodności.

 

Ponadto ISO 28000 zawiera wymagania oraz wytyczne pomocne w osiągnięciu statusu upoważnionego przedsiębiorcy AEO, które odpowiednio wdrożone i przestrzegane będą świadczyć o profesjonalizmie spełniającej je organizacji. Po jego uzyskaniu przedsiębiorstwo może korzystać z ułatwień odnoszących się do kontroli celnej dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony oraz z uproszczeń przewidzianych w ramach przepisów celnych, co wiąże się z:

  • mniejszą niż inni przedsiębiorcy liczbą kontroli fizycznych i kontroli dokumentów,
  • kontrola będzie przeprowadzana w sposób priorytetowy,
  • uprawnieniem do wcześniejszego powiadomienia o wytypowaniu przesyłki do kontroli,
  • uprawnieniu do składania przewozowej deklaracji skróconej z ograniczonym zakresem danych bezpieczeństwa,
  • możliwości wnioskowania o przeprowadzenie kontroli w innym miejscu niż urząd celny.

 

Podsumowując, seria ISO 28000 ma znacznie ułatwić handel oraz transport towarów przez granice organizacjom, które ją wdrożyły. Pozwoli to na skuteczne stosowanie mechanizmów w łańcuchu dostaw, które dotyczą luk w zabezpieczeniach na poziomie strategicznym i operacyjnym, jak również do ustanowienia planów działań zapobiegawczych.

 

ISOQAR jest gotowy do świadczenia usługi certyfikacji ISO 28000 dla wszystkich zainteresowanych nią przedsiębiorstw.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.