ISO 9001 jest międzynarodowo rozpoznawalnym standardem systemu zarządzania jakością. Norma ISO 9001 odnosi się do procesów, które tworzą i nadzorują produkty i usługi dostarczane Klientowi przez organizację.
Spełnienie wymagań normy pozwala wprowadzić systematyczny nadzór nad działaniami mającymi na celu zapewnienie, że potrzeby i wymagania Klientów są spełnione. Norma ISO 9001 jest napisana w taki sposób, że może być zastosowana w organizacjach różnej wielkości i przy każdym produkcie czy usłudze, w dowolnym miejscu na świecie.
Certyfikat ISO 9001 jest wiarygodnym dowodem, że wszystkie procesy realizowane w Państwa organizacji zorientowane są na osiągnięcie najwyższej jakości.
Gdy wszystkie wymagania standardu ISO 9001 są spełnione, co może zostać potwierdzone przez wykonanie auditów wewnętrznych, organizacja może przystąpić do auditu zewnętrznego. Powinien on zostać wykonany przez stronę trzecią - akredytowaną jednostkę certyfikującą - np. ISOQAR.
Proces certyfikacji ISO 9001 przebiega dwuetapowo. Etap I to przegląd dokumentacji, a Etap II polega na sprawdzeniu funkcjonowania systemu zarządzania w organizacji. Zachęcamy do zapoznania się z ogólnym schematem przeprowadzenia Etapu I certyfikacji i Etapu II certyfikacji w zakładce Proces certyfikacji.
Podczas certyfikacji ISO 9001, Auditor skupi się na przeglądzie polityki jakości, procedur, analizie czym dla organizacji jest jakość oraz określeniu czy ustanowione cele programów zarządzania są mierzalne i osiągalne.
Auditor sprawdzi również czy metody pracy są zgodne z procedurami i wyznaczonymi celami, a odpowiednie zapisy są utrzymywane.
Po pozytywnie zakończonej certyfikacji zostanie wydany certyfikat ISO 9001. Kolejnym etapem są audity przeglądowe, które mają na celu zapewnienie, że system zarządzania jest skuteczny, doskonalony i nadal spełnia wymagania standardu ISO 9001.
Potrzebujesz dodatkowego wsparcia?